Stutterheim
Ett vattentätt projekt, Svensk melankoli när den är som torrast, med premium regnkläder.
Stutterheim Raincoats är ett svenskt premium-märke som grundades i Stockholm år 2010. Stutterheims vision är att skapa vackra, funktionella regn- och ytterkläder av högsta kvalitet. Alla kappor och rockar är handgjorda med detaljrik teknik och finess, men vidhåller samtidigt en minimalistisk design som i sin tur gör Stutterheims produkter till tidlösa kläder som passar alla människor. Stutterheim kom till oss på Angry Creative för att se till att deras webbnärvaro var lika tidlöst funktionell och finessrik som deras produkter.
stutterheim.com
Projektet tar form
Efter en inledande workshop ihop med Stutterheim stod det klart att vi skulle bygga en ny webbplats med WordPress som publiceringsverktyg. Målet med den nya siten var att skapa en användarupplevelse som gjorde det lätt att hantera webbplatsen såväl som att med hjälp av produkterna, inspirera besökare till att genomföra köp. Vi bestämde oss för att fokusera på att framhäva Stutterheims USPar (unique selling points) och rekommendationer från kunder för att tillhandahålla en hemsida som kunde bidra till merförsäljning och samtidigt vara varumärkesbyggande.

Ett vattentätt resultat
Innan vi hjälpte Stutterheim byta till WooCommerce, använde de plattformen Magento. Detta var konsulttungt och licensmodellen gjorde Magento till en mindre attraktiv affär för deras E-handel. Genom att övergå till WooCommerce får Stutterheim en plattform som behåller en hög nivå gällande funktionalitet, är mindre krävande och samtidigt är lättare att sätta sig in i och förstå sig på. Vi såg också till att integrera WooCommerce med affärssystemet NaviPro, en expertis som var en av anledningarna till att Stutterheim valde oss som deras partner i detta projekt. I kombination med WordPress och WooCommerce öppna källkod har nu Stutterheim både bättre CMS-funktionalitet och full kontroll över sin kodbas vilket förbättrar möjligheterna för ytterligare anpassning och framtida ändringar.
Stutterheim har nu en plattform som är enklare att hantera, såväl som en friare och öppnare systemmiljö. Ett vattentätt koncept för framtida växande.

En global kundvagn
Med Qala Global Cart kunde vi erbjuda Stutterheim ett enkelt och unikt sätt att förbättra kundupplevelsen när en kund byter språk/marknad. Qala Global Cart låter kunden behålla alla varor i kundvagnen när de förflyttar sig till en annan marknadswebbplats i ett internationaliserat nätverk. Det gör att kunden mer troligt slutför sin order med föredragen valuta.
Design i takt med företagets vision
Stutterheims nya frontend är en stilren och blixtsnabb upplevelse som speglar företagets vision med att vara vacker och funktionell. Genom att kunna visa sina styrkor har man markant ökat användarupplevelsen vilket i sin tur betyder flera besökare och mersälj.