TJÄNSTER / FÖRVALTNING

Förvaltning, drift & underhåll av WordPress & WooCommerce

Detta är en obligatorisk fortlöpande tjänst för alla webbplatser vi arbetar med. Vi tillhandahåller heltäckande förvaltning, underhåll och hosting för WordPress- och WooCommerce-webbplatser. Vi tar över hela ansvaret från din(a) nuvarande leverantör(er), håller allt uppdaterat och löser buggar och andra problem som kan uppstå – allt för en fast månadsbudget.

Vad innefattar förvaltning?

Förvaltning

Vi tar hand om all hantering av din webbplats och system som DNS* och liknande som behövs för att säkerställa att din webbplats är online och fungerar.

Underhåll

Vi hanterar uppdateringar av alla moduler på din webbplats och åtgärdar eventuella problem som uppstår från underhåll under garantin.

*DNS-hantering kräver användning av Cloudflare

Glada kunder

Varför välja den här tjänsten?

Vi tar totalansvar för våra kunders WordPress– och WooCommerce-webbplatser, vilket innebär att vi tar hand om uppdateringar och ser till att siten alltid fungerar som den ska.

Du som kund kan då fokusera på din verksamhet istället för att oroa dig över driften av din webb.

Förvaltningskostnad

Vad kostar det?

Vi skräddarsyr vår service och utveckling för din webbplats utifrån resultatet av granskningen. Vanligtvis är minsta månadsbudget som inkluderar allt för att hantera en enskild WordPress-webbplats, 4 timmar + hosting.

Granskningen kostar 5000 kr, och en migrering till oss kostar 5000 kr.

Support

Hur är det med support?

Support ingår inte i vår förvaltningstjänst. Vi rekommenderar alltid ett supportpaket som komplement till förvaltningen, det låter oss agera på icke-förvaltningsrelaterade förfrågningar som utbildning, icke-uppdateringsrelaterade korrigeringar och inkrementella förbättringar av din webbplats.

Kompetens

Kompetent support

Vår personal är seniora WordPress- och WooCommerce experter och kan hjälpa er med nästan vad som helst.

Säkerhet

Säkerhet & Stabilitet

Vi tar säkerhet på allvar. Vi skyddar din webbplats från obehagliga överraskningar och fula fiskar, uppdaterar och hanterar tekniken.

Kostnader

Kostnadskontroll

Ni har en fast månadsbudget som vi sköter. På så sätt undviks tråkiga överraskningar och kostnadsspikar.

Vad ingår i mitt underhåll?

Med Qala

Utan Qala

Uppgradering av WordPress & tillägg

Vi arbetar regelbundet bakom kulisserna för att mjukvaran som bygger er webbplats alltid ska finnas i de senaste versionerna och fungera som tänkt.

Automatiserade funktionstester (enhetstester och användartester)

När man lägger till och ändrar funktioner på en befintlig webbplats kan det ibland leda till oönskade konsekvenser. Med automatiska tester protesterar en mjukvara när något löper risk att inte fungera. Detta gör att vi upptäcker potentiella defekter innan de når offentligheten, och kan åtgärda utan dem utan att påverka användarens upplevelse.

Visuella jämförelsetester

Vi har en mjukvara som tar skärmdumpar på hur webbplatsen ser ut idag och jämför med hur det ser ut med de ändringar vi försöker göra. Mjukvaran räknar sedan ut skillnaden mellan dem, och saker som man lätt hade kunnat missat fångas tidigt.

Versionshantering av kod

Versionshantering innebär att vi lätt kan återställa programmerade funktioner till tidigare versioner om olyckan är framme, och ändringar gjorda i dessa kan enkelt spåras.

Detta innebär möjlighet till parallell utveckling, exempelvis rättning av äldre versioner samtidigt med vidareutveckling av nya. Det är i synnerhet användbart när många personer arbetar med samma sak.

Backup av databas

Vi för kontinuerlig backup på databas utifall att någonting skulle gå fel.

Manuella funktionstester i sandlådemiljö

En sandlåda är en miljö som vi bygger separat från er publika webbapplikation. Där kan vi testköra nya funktioner och experimentera friskt för att hitta nya vinklar, utan att riskera störningar i era användares upplevelse.

Javascriptfelloggning

Vissa typer av potentiella problem sker inte på era servrar, utan i besökarens webbläsare. Dessa är normalt inte tillgängliga, men genom vår unika mjukvara samlar vi in dessa viktiga uppgifter för att kunna förbättra och säkerställa funktion på er webbplats, oavsett vilken webbläsare som används.

Upptidsövervakning

Kontinuerliga kontroller av era webbsidor med regelbundna tidsintervaller, från vår övervakningsenhet. Om er webbsidan verkar vara hotad eller rentav otillgänglig, meddelas vi omedelbart att ni snabbt kan vidta åtgärder.

Loggövervakning

För en organisation som investerat mycket i sin webbplats är det viktigt att den testas och övervakas noggrant. Vår programvara importerar så mycket händelser som möjligt från våra kunders servrar kontinuerligt. Vi kan sedan visualisera dessa händelser på en mängd olika sätt för att skapa skräddarsydda flöden som visar relevant information för just vad vi vill undersöka.

Löpande felavhjälpning & säkerhetsöversyn

Vi korrigerar löpande potentiella problem som kan uppstå och fel som uppstår tar vi på oss. Ni kan därför räkna med en fast månadskostnad utan överraskningar (gäller ej tredjepartslösningar).

Löpande prestandaoptimering

Kortare svarstider och högre tillgänglighet ökar användarnas produktivitet. Bättre prestanda höjer sannolikheten att era besökare gör just det ni vill att de skall göra.

Löpande förbättring av funktioner

Vi arbetar ständigt för att förbättra vårt erbjudande och vår leverans till kunder. Det mesta av detta kommer våra Qala kunder tillgodo genom vår förvaltning.

Strukturerad support med ärendehantering

Vår ärendehantering gör att vi via e-post kan kommunicera på ett strukturerat sätt utan att saker hamnar mellan stolarna. Med full spårbarhet och automatiska notiser till alla inblandade parter blir saker gjorda på rätt sätt, i rätt tid.

Att underhålla tredjepartsintegrationer ingår ej i månadsbudgeten utan supporteras och underhålls enligt principen löpande räkning.

Dags att ta nästa steg mot en affärsnyttigare webb?

Kontakta oss så kan vi prata mer om hur vi tillsammans kan ta er verksamhet till nästa nivå