ImseVimse

Miljövänlig e-handel stärks av trygg hosting och smartare marknadsföring

PROJEKT

E-handel

ÅR

2017-

Brief

ImseVimse erbjuder miljövänliga alternativ till kvinnor och barn, i form av produkter som t ex tygblöjor, tygbindor och badblöjor. Idag säljer de sina produkter i över 40 länder.

ImseVimses behov handlade om hjälp att öka konverteringen på sin existerande webbshop samt möjligheten att expandera denna webbshop till en större internationell kundbas utan onödiga administrativa omvägar.

Tjänster

Agil projektledning

Back-end utveckling

Dedikerad hosting

Front-end utveckling

Löpande drift & underhåll

Multisite

Teknik & Utveckling

WooCommerce

Resultat

+ 85 % snabbare laddningstid
Ökad konvertering
Större frihet som administratör
Flexibel multisite
Större expansionsmöjligheter
Uppdaterad digital marknadsföringsstrategi för köpt sök
Smidigare besöksupplevelse

PRESS

Skapa möjlighet för företaget att utvecklas

ImseVimse har i sina tidigare webblösningar varit låsta i form av tema och hantering som administratör. Med ett tema som nu tillåter dem att utforma sin struktur och utseende som de själva önskar kan ImseVimse nå längre med sitt kundmöte och varumärke. Multisitefunktionen gör det lättare för företaget att följa sina strategier och nå sina mål. Funktionen möjliggjorde en enklare lansering av webbshopen till nya kundgrupper och marknader.

Iphone_block

Arbete med AdWords ökar konvertering

För att minska klickkostnader och på så sätt kunna köpa mer trafik tog vi hjälp av systerföretaget Adspectis. Genom att förbättra och strukturera om Google Adwords och fokusera kapital på den trafik till ImseVimse som genererade intäkter kunde klickkostnader minskas och konverteringen öka. Med ett aktivt arbete med AdWords har konverteringen ökat jämfört med den tidigare konverteringen AdWords genererat.

Stabil hosting leder till snabbare sida

Enbart övertagandet och flytten av ImseVimses hosting och förvaltning till vår hostingpartner Synotio, förbättrade laddningstiden drastiskt på ImseVimses startsida från 7,18 sekunder till 1,11 sekunder, vilket är en ungefärlig minskning på 85 %.

Iphone_block

Produktvariabler ger en flexiblare köpupplevelse

Som en webbshop där produkter erbjuds i ett brett spektra av färger och storlekar behövs en smidig lösning för kunden att manövrera mellan dessa parametrar utan att bli skickade till nya produktsidor. Genom att även använda färgerna som produktvariabler kan kunden klicka runt på sidan utan ökad laddningstid eller osmidig besöksupplevelse, vilket leder till en bekvämare besöksupplevelse och en snabbare sida.