Lavendla

Kompetent stöd till e-handel för serviceinrikad begravningsbyrå

PROJEKT

E-handel

ÅR

2015-

Brief

Lavendla är en begravningsbyrå som fokuserar på att underlätta för närstående vid ett dödsfall, genom effektivitet och hög kundservice.

Lavendla hade växt sig så stora de kunde med den webblösning de hade. För att kunna fortsätta växa behövde de en öppen e-handelsplattform som var smidig att anpassa efter deras behov. Genom att välja WooCommerce fick de ut dubbelt så mycket ur sitt projekt jämfört med ett annat system och kunde fortsätta sitt växande som företag.

Tjänster

Agil projektledning

Back-end utveckling

Dedikerad hosting

Förvaltning

Front-end utveckling

Löpande drift & underhåll

Teknik & Utveckling

Webbdesign

WooCommerce

WordPress

Resultat

Ej låsta av leverantör
Förenklad expansion
Större frihet som administratör
Affärssystem skapar effektivare arbete
AMP rankar inom top 5 på sökmotorer
+ 1400 % ökad webbtrafik

PRESS

Open-source skapar frihet

Lavendla använde sig tidigare av en leverantörslåst innehållshanteringssystem vilket begränsade deras möjligheter och frihet. Genom att vända sig till en open-sourcelösning som WordPress och WooCommerce fick de både större frihet att välja leverantör samt anpassa innehållet, samtidigt som de fick mer för pengarna. Med ett företag som Lavendla som har stora planer och idéer för digital marknadsföring behöver dem en leverantör som möjliggöra dessa planer.

Iphone_block

Med AMP rankas Lavendla högt i sökmotorer

AMP är en open-source plugin som gör att landningssidor blixtsnabbt kan laddas upp i mobilwebbläsare. Genom att använda detta specialformat på sina landningssidor lyckas Lavendla rankas högt på sökmotorer inom relevanta nyckelord. En tjänst som utöver att den ger korta laddningstider för besökaren ökar den synligheten för Lavendla och chansen att landa nya besökare och kunder.

Konverteringsstyrt projekt

I vårt arbete med Lavendla är det agila i projektet väldigt styrande. Som företag arbetar Lavendla testande, där design och informationshierarki ofta förändras och testas, för att utifrån ökning och sänkning av konverteringsfrekvens ta sig vidare. Detta leder till en frekvent förändring av webbplatsens design och struktur. Med ett företag som Lavendla där webbtrafiken ökat med ca 1400 % på två år krävs nya strategier och nya sätt att hantera besökare och kunder. Därför behöver dem en webbpartner som både kan utföra de uppgifter som önskas och samtidigt ständigt är på tårna och följer med i växandet av företaget och dess webbehov.

Iphone_block

Specialbyggt affärssystem till Lavendla, för att underlätta för de anställda

Vi har byggt ett affärssystem åt Lavendla för att hantera ordrar från deras e-handel. Affärssystemet automatiserar och förenklar de uppgifter som behöver göras i samband med varje order och ger en checklista så att man enkelt kan exempelvis bocka av och maila direkt till leverantörer av varje produkt. Detta gör att de anställda slipper logga in på olika webbplatser för varje e-handel utan får allt samlat snabbt och enkelt i ett system som visar just den informationen de behöver för att kunna hantera ordern.