Love Warriors

Konstnärlig e-handel får eleganta lösningar

E-handel, Marknadsföring

Love Warriors är producenter och försäljare av posters med konstmotiv. Med egna kollektioner av konst och kläder expanderar de på marknaden och har återförsäljare i hela världen. Love Warriors är ett globalt företag och har kunder över hela världen. Med ett konstant växande varumärke behövde deras tidigare e-handel en uppfräschning. Eftersom att Love Warriors arbetar med att sälja konst och inredning behöver deras e-handel vara lika snygg som deras produkter.

lovewarriors.se

Vad gjorde vi?

Planering & strategi

Design & kreativt

Digital strategi

Backendutveckling

Interaktionsdesign

Webbdesign

WooCommerce

WordPress

En webbshop lika vacker som deras konst

Love Warriors säljer och producerar till stor del konsttryck och fotografier. Detta kräver att e-handeln är bildbaserad med stora läckra fotografier. Det mänskliga ögat dras till bilder och genom att skapa en webbshop med bilder i fokus kan Love Warriors både marknadsföra sina produkter samt locka besökaren till att fortsätta att undersöka sortimentet. Med en ny webbdesign presenteras både Love Warriors produkter och de som varumärke på bästa sätt.

Ha kunden i åtanke och gör livet, iallafall köpet, enklare

Som kund på en e-handel finns det ett antal beslut en måste göra och en process att gå igenom. De kommer i kontakt med sidan, de tittar runt, går in på en utvald produkt, lägger den i kundkorgen och (förhoppningsvis) genomför ett köp. Om navigationen på shoppen är omständig, med mycket klick och med en komplicerad process, tar ett köp längre tid. Den tid och ansträngning som läggs på att göra köpet skapar en större risk för att kunden skall ångra köpet och inte genomföra det. Med en smidig navigation, lägre antal landningssidor kunden blir slussad igenom och minskade antal klick optimerar vi Love Warriors e-handel, för att minska denna risk och öka konverteringen.

Försäljning i flera länder kräver smart kassa

Eftersom att Love Warriors har kunder i flera länder kräver de olika valutor, i detta fall SEK, euro och dollar. En betalningslösning som är kutym och fungerar i ett visst land kan inte alls användas i ett annat och detta är något de som driver en e-handel måste ha i åtanke. Genom att tänka igenom hela processen och få dessa lösningar att flyta smidigt genomför kunden lättare gör köpet och företaget växer som resultat.