Hem / Angry Creative AB köper Pragmatic Ltd

Angry Creative AB köper Pragmatic Ltd

angrycreative-pragmatic

Idag är vi oerhört glada att meddela att Pragmatic Ltd köps upp och går samman med Angry Creative.

Pragmatic är en av Storbritanniens mest välkända WordPress-byråer som specialiserat sig på WordPress som en lösning för digital marknadsföring. Pragmatic hjälper kunder som Bacardi och Sage att växa och skapa alternativa inkomstkällor online.

Pragmatic och Angry Creative har länge varit vänner genom den gemenskap som öppen källkod-projekten WordPress- och WooCommerce har och den vänskapen har kulminerat i en formell sammanslagning av de två företagen.

Under de kommande månaderna kommer Pragmatic att bli Angry Creative UK, men bevara det som är bra med Pragmatic och kombinera det bästa av båda företagen för att skapa en större, multinationell WordPress och WooCommerce-specialist.

Den sammanslagna gruppen blir kanske den största WooCommerce-specialisten i världen med ambitioner om fortsatt tillväxt. Tillsammans kommer vi att kunna erbjuda ännu bättre tjänster för både digitala marknadsföringslösningar och e-handel.

Angry Creative har som en del av sina kundlöften löst en av de viktigaste utmaningarna med Open Source – underhåll och de oklara ägandekostnaderna. Istället för att få obehagliga överraskningar – särskilt upprörande när du är en e-handelsverksamhet – finns det bara en månadsavgift för att täcka alla slags missöden. Det är som att ha kakan OCH äta den. 

Som företag kommer vi nu kunna arbeta ännu hårdare för att förenkla komplicerade processer och istället få företagare att kunna ägna sin tid åt det de gör bäst; att göra sina kunder nöjda.

Jimmy Rosén, Angry Creative:

Jag startade Angry Creative från min studentkorridor med en idé om att jag ville driva ett företag som med hjälp av WordPress levererade värde till kunder, samtidigt som vi skapade en affärsmodell byggd på hållbar öppen källkod. På så sätt kan vi bygga fantastiska saker och skapa win-win situationer där vi både kan imponera på kunder samtidigt som vi bygger värde inom Öppen källkod-gemenskapen och skapar värde för mänskligheten.

Vi ser att COVID har haft en enorm påverkan på människor och vårt samhälle, där digitaliseringstakten kommer att tillta kraftigt de kommande åren. WordPress spelar en viktig roll i denna digitalisering, men WooCommerce spelar en ännu större roll. WooCommerce-plattformen står i centrum för den stora massans digitala transformation, där såväl stora företag som butiken på hörnet behöver digitala lösningar. De flesta av dessa företag kommer att behöva den frihet som bara finns i öppen källkod.

Vi kommer att vara en del av den här folkrörelsen, och vi kommer att hjälpa människor och företag in i detta paradigm, och med styrkan av våra bägge organisationer som en kan vi ge kunder den bästa möjliga upplevelsen.

David Lockie, Pragmatic:

This is an incredibly exciting new chapter for the Pragmatic team and our clients. It’s been clear to me for a year or so that the WordPress ecosystem is now in a period of maturity. That inevitably means consolidation and M&A activities. To that end, I’ve been looking for the right partner to help me build on the incredible success that the Pragmatic team has achieved to date and to create a shared vision for the future.

COVID has shown the critical importance of e-commerce for our communities and economies worldwide. WooCommerce is a huge force within the global e-commerce ecosystem and it makes total sense for us to align with Angry’s market-leading position and help even more people to benefit from open source e-commerce.

We will continue to deliver non-WooCommerce projects and services too. As revenue diversification becomes ever more important to brands and publishers alike, it stands to reason that by joining forces with Angry Creative, we’ll be able to better serve our existing and future customers more completely and to a higher quality than ever before.

Vi har mycket jobb framför oss alla för att slå ihop företagen samtidigt som vi fortsätter leverera bra lösningar till våra kunder. Tack för ert tålamod.

Vi ser fram emot att växa tillsammans på denna resa.