Tjänster / DIGITAL Marknadsföring

Digital marknadsföring

Tillsammans med att du arbetar med din webbplats behöver du digitala marknadsföringslösningar som är inriktade på att uppnå dina affärsmål.

Som de flesta företag vill du driva ytterligare, relevant trafik till din webbplats, leverera engagerande och relevant innehåll till dessa besökare och sedan konvertera dem till lönsamma kunder.

Vi använder ett antal digitala marknadsföringsmetoder för att hjälpa dig att uppnå dessa mål och få ut det mesta av din digital marknadsföring.

Marknadsföring

Digital strategi

Den digitala marknadsföringsprocessen börjar med att utforma en digital strategi för ditt företag. Detta beskriver de viktigaste metoderna du kan använda för att uppnå dina digitala mål.

Först arbetar vi med dig för att definiera dessa digitala mål. Vill du få fler besökare till din webbplats? Skapa ett större engagemang med dem? Eller öka omvandlingsfrekvensen och skapa fler sälj och förfrågningar?

När vi väl har satt upp några mål kan vi ställa in marknadsföringsmeddelanden och utforma kampanjer och planera aktiviteter för att du ska nå dessa mål.

Sociala medier

Bör du finnas på Facebook och LinkedIn? Eller kanske Twitter? Vad sägs om Instagram? Och vad handlar YouTube om? Naturligtvis är det enkla svaret att du måste finnas där dina potentiella kunder är. Vi kan genomföra en analys av dina målkunder och hitta de digitala kanaler som de använder.

Baserat på den strategiska inriktningen för dina sociala medier kan vi hantera konton åt dig dagligen. Vi kan ställa in dina kanaler och hantera dem, lägga upp nytt och originellt innehåll samt samordna annan information och innehåll.

Innehållsmarknadsföring

Innehållsmarknadsföring handlar om att tillhandahålla relevant och engagerande innehåll. Du vill vara värd för informativt och intressant innehåll på din webbplats som får besökare att ta del av den.

Baserat på undersökning och analys av din kundbas börjar vi med att skapa ett persona av en idealkund. Dessa personas av dina idealkunder används för att bygga kampanjer och för att skriva och skapa innehåll specifikt riktat mot dem. Detta hjälper dig att fokusera ditt innehåll för maximal effekt.

Vi kan skapa och optimera målsidor på din webbplats som engagerar potentiella kunder och uppmuntrar dem att ta del av ditt innehåll.

Vi kan till och med skriva och producera innehållet åt dig, oavsett om du vill ha blogginlägg, whitepapers, guider eller infografik.

Betala per klick (PPC)

Internet är en plats med hög konkurrens och med hundratals företag som tävlar om dina kunders uppmärksamhet. Du vill att ditt företag ska vara det som de hittar – och sedan väljer.

Ett av de bästa sätten att driva potentiella kunder till din webbplats är att använda ”betala per klick” (PPC)-kampanjer. Dessa onlineannonser kan skapas och finjusteras så att de ger optimala resultat.

Att hantera en Google AdWords eller liknande PPC-kampanj är ett komplext jobb som kräver hög kompetens.

Vi har erfarenhet av att undersöka nyckelord åt dig och proaktivt och lönsamt hantera ditt konto så att du får högsta klickfrekvens (CTA) och lägsta kostnad per förvärv (CPA).

Remarketing

När en besökare har lämnat din webbplats vill du inte förlora dem. Du vill att de ska komma tillbaka och göra köp från dig eller ta reda på mer information.

Med remarketingtaktik kan du fortsätta nå dem som tidigare har besökt din webbplats. De ser sedan dina annonser när de surfar på nätet eller söker efter termer relaterade till dina produkter och tjänster.

Remarketing kan dramatiskt öka avkastningen på investeringen och omvandla besökare som du en gång trodde var förlorade.

E-postmarknadsföring

E-postmarknadsföring

För att hjälpa dig att skapa en dialog och engagera dig med din målgrupp är e-postmarknadsföring en viktig del av alla digitala marknadsföringsstrategier.

Det låter dig prata direkt med kunder och potentiella kunder, leverera aktuell och relevant information och erbjudanden på ett mycket kostnadseffektivt sätt.

Det fina med e-postmarknadsföring är att den är otroligt mätbar. Du kan köra tester på vilken rubrik eller erbjudande som är bäst att använda, du kan analysera hur många som öppnar mailen, vilken klickfrekvens de har samt om mail studsar och folk avregistrerar sig.

Det är en påvisbar metod som kommer till en bråkdel av priset för traditionell reklam och som mycket synligt kan visa sig vara en positiv avkastning på investeringen.

HubSpot inkommande marknadsföring

HubSpot är en inkommande marknadsföringsplattform som hjälper till att driva trafik till din webbplats, konvertera leads och generera en positiv avkastning på dina kampanjer.

Den kör, hanterar och analyserar dina innehållsdrivna kampanjer. Detta kan inkludera landningssidor, blogginlägg, e-postkampanjer och annat innehåll som whitepapers och nedladdningsbara guider.

Med HubSpot kan vi skapa kampanjer med övertygande uppmaningar som omvandlar dina besökare till kvalificerade leads.

Som certifierad HubSpot-partner har vi erfarenhet av att använda HubSpot-kampanjer. Vi vet hur de kan öka din marknadsföringsbudget och driva lönsam tillväxt från dina digitala marknadsföringsinsatser.

Omvandlingsfrekvensoptimering (CRO)

Syftet med CRO är att förvandla dina webbplatsbesökare från enbart läsare till aktivt engagerade konsumenter av ditt innehåll – och i slutändan till köpare.

Vi använder din webbplatsanalys för att fullt ut förstå dina kunder och besökare. Sedan kan vi, med delad testning, testa olika landningssidor och uppmaningar till handling. Resultatet ger oss data om små förändringar och justeringar som kan ge betydande utdelningar.

Med CRO-strategier kan vi optimera din webbplats för att öka omvandlingen av besökare som du kanske redan har betalat för, till exempel via PPC. Att få besökare till din webbplats är en sak; att uppmuntra dem att engagera sig i ditt innehåll, lämna sina kontaktuppgifter eller göra ett köp är en annan. Olika CRO-taktiker kan förbättra omvandlingsfrekvensen och därmed maximera redan spenderade pengar som du från början använde för att locka besökarna.

Google Analytics

En av de viktigaste delarna av din digitala strategi är mätning. Du måste kunna analysera vad du uppnår så att du kan förfina och förbättra. Och du måste veta vad som fungerar och vad som inte fungerar så att du kan optimera kampanjer, kanaler och timing.

Google Analytics är ett verktyg som kan hjälpa till med den informationen. Det levererar djupgående marknadsanalyser som du kan använda för att optimera din digitala strategi och marknadsföringstaktik.

Vi kan skapa och hantera ditt Google Analytics-konto för att mäta din webbplats och appar. Insikterna kan omvandlas till åtgärder som kan resultera i förbättrat innehåll, förbättrat engagemang och ökad konvertering.