iDeal of Sweden

Högpresterande e-handel för globalt företag inom mobiltillbehör

E-handel, Marknadsföring, WooCommerce

iDeal of Sweden tillverkar och säljer trendiga och exklusiva mobiltillbehör över hela världen. Vi hjälper iDeal of Sweden med sin internationella E-handelssatsning. Denna satsning kräver en multisite-sida som kan hantera såväl som multipla språk, multipla valutor och diverse integrationer. För iDeal of Sweden ligger fokuset på prestanda då besökare världen över ständigt besöker och handlar på deras e-handel. Detta kräver, såväl som hög funktion, effektivitet.

idealofsweden.com

Vad gjorde vi?

Agil projektledning

Agil projektledning

Webbdesign

Webbdesign

Dedikerad hosting

Dedikerad hosting

Frontendutveckling

Frontendutveckling

Löpande drift & underhåll

Löpande drift & underhåll

Teknik & utveckling

Multisite

WooCommerce

Mobilversion

Transparens inom arbetsprocessen

Detta projekts arbetsprocess har med god struktur och rapportering företag emellan arbetats igenom för att nå ett läge av full transparens. I arbete med ett konstant växande företag dyker nya problem och behov upp, men med en god relation och ett nära samarbete företag emellan löses eventuella problem så snabbt och effektivt som möjligt.

Snabb, snabbare, iDeal of Sweden

Med en snabbare sida, både för kunder att använda och för anställda att hantera, blir utkomsten både en ökad konvertering och effektivitet. Med en frekvent webbtrafikering och försäljning på iDeal of Swedens e-handel är behovet av en stabil men snabb sida av största vikt för att de ska fortsätta sitt växande som företag. Med en konstant utbredning och globalisering av varumärket iDeal of Sweden och dess webbshop är enkla och effektiva lanseringar A och O. Med en multisitelösning lanseras shoppar på löpande band och med ett fortsatt nära samarbete utvecklas nya lösningar för att förbättra prestandan och upplevelsen av webbshoppen, både för kunder och för anställda på iDeal of Sweden.

Tydlig struktur leder till konvertering

iDeal of Sweden är ett företag som säljer genom inspiration och visuellt uttryck. Bredd på sitt utbud och tydliga fotografier på produkter krävs för att kunderna ska lockas att handla. Designen på den tidigare sidan med en avsaknad av tydliga produktkategorier skapade problem i form av felbeställningar och missuppfattning. Med en e-handel som erbjuder mobiltillbehör i olika färger, specifika för olika modeller, krävs det en enkel och tydlig väg för kunderna att hitta just produkten de söker utifrån den modellen kunden har. Med en ny design och struktur av webbshoppen minimeras problem i form av felbeställningar, då kunden lätt kan filtrera bland produkterna mellan färger och modeller.

Få besökarna till att bli kunder

När iDeal of Sweden fångat kundens uppmärksamhet med en produkt är det viktigt att få kunden att agera och genomföra ett köp. Att minska antalet steg för kunden att hitta, välja och sedan köpa produkten är ett sätt att optimera konverteringen och erbjuda en smidig shoppingupplevelse. Med två klick från att välja en produkt till att slutföra köp är webbshoppen snabb och effektiv. Med en gemensam shoppingbag och checkout är det enkelt att få en överblick över valda produkter samt att genomföra köpet.