iGaming Business

Vi samarbetar med branschledare för att ge dig det mest insiktsfulla innehållet inom igaming.

Marknadsföring

Traditionellt en verksamhet för liveevenemang, nu har iGaming Business nyligen utökat sitt utbud till att inkludera en ingående onlineupplevelse. Vi levererar nyheter, data, djupanalys och intervjuer över våra digitala och tryckta kanaler så att du kan hålla dig informerad och göra ditt jobb med hög standard. Vi har levererat innehåll till onlinespelbranschen i mer än 16 år. Våra redaktörer har över 30 års samlad erfarenhet och vi har ett oöverträffat nätverk av expertbidragsgivare som täcker alla aspekter av branschen.

igamingbusiness.com

Vad gjorde vi?

Konsultering

Konsultering

Digital strategi

Digital strategi

Backendutveckling

Backendutveckling

Frontendutveckling

Frontendutveckling

Migrering

Migrering

Förvaltning

Förvaltning

Integration

Integration

Multisite

Multisite

WordPress

WordPress

iGaming Business Mobilvy

iGaming Business, en del av Clarion Events

Clarion strävar efter att leverera exceptionella kundresultat och upplevelser. Detta innebär att när våra kunders förväntningar och behov förändras kommer vi att fortsätta att utveckla våra produkter och tjänster. Vår vision är att vara en ledande branschpartner och möjliggöra förbindelser mellan människor, samhällen och möjligheter. Eftersom marknaderna vi betjänar utvecklas, letar vi ständigt efter nya sätt att förnya och förbättra våra liveevenemang och digitala produkter, både när det gäller hur vi producerar dem och hur de levereras.

Clarions unika kultur och identitet kommer från vårt folk och våra värderingar passion, omsorg, fantasi och tillit. Vi anställer och stöttar engagerade och passionerade människor, och investerar i att utveckla och växa deras karriärer i en positiv, öppen miljö av ömsesidig respekt.

Vi tror att mångfald, inkludering och jämlikhet är grundläggande för att göra Clarion Events till en framgångsrik och levande organisation. Clarion strävar efter att sätta tolerans och inkludering i hjärtat av allt vi gör och vi måste arbeta hårt för att attrahera, utveckla och behålla en mångfaldig arbetsstyrka som speglar de olika samhällen och marknader där vi verkar. Vi har nolltolerans mot diskriminering av alla slag.

iGaming Business Desktopvy

Ett digital skifte

Det fanns redan en webbplats live på igamingbusiness.com, byggd och lanserad av Angry Creative/Pragmatic innan sammanslagningen. En webbplats som började bli populär på marknaden.

När COVID-19 slog till avbröts alla liveevenemang och verksamheten påskyndade en bredare omvandling till digitalt innehåll och upplevelser för spelindustrin samtidigt som man förberedde sig för att liveevenemangen skulle återvända.

Arbetet som skulle göras var i stora drag:

  • Utöka den befintliga webbplatsen igamingbuisness.com för att lägga till funktionalitet, särskilt kring användarupplevelsen för inloggade
  • Skapa ett multisite-nätverk som även stödde två andra varumärken inom speldivisionen
  • Få de två nya webbplatserna live inklusive innehållsmigrering, varumärkesbyggande och vissa anpassningar

iGaming Business och Angry Creative samarbetade väldigt nära redan från början och startade med en workshop för att beskriva de nödvändiga affärsresultaten och det arbete som krävdes för att uppnå dessa resultat.

Illustration för struktur

Fler varumärken upp till par

De två andra varumärkena (ICE gaming och iGB Affiliate) hade gamla webbplatser som var helt inriktade på marknadsföring av liveevenemang snarare än de digitala upplevelserna som var banbrytande med igaming business webbplats.

Det huvudsakliga arbetet var att få de två andra varumärkena upp till samma standard som IGB-sidan. Det fanns också ett antal iterativa förbättringar som IGB ville göra på sin webbplats.

De huvudsakliga målresultaten var:

  • Datainsamling för att generera potentiella kunder för att länka till Pardot
  • Ett nätverk av webbplatser som kan dela innehåll effektivt sins i mellan dem
  • En plattform från vilken framtida webbplatser kan lanseras effektivt och billigt
  • Migration av de två andra webbplatserna till det nya digitala innehållsparadigmet
  • Förbättra integrationen av sök- och innehållsbiblioteket

Att sammanföra varumärkena

Vi använde tillägget Broadcast för att tillåta de tre webbplatserna att dela innehåll mycket effektivt – detta inkluderade planering för en global innehållsstruktur och taxonomier så att innehåll kunde delas med minimal redaktionell omkostnad. Vi bestämde oss också för att använda Zephr för datafångst och Pardot-integration – detta är en mycket sofistikerad lösning som kommer att ge IGB-teamet superkrafter för att anpassa användarresor på plats.

Innehållsmigrering tenderar att behöva kollaborativa och iterativa tillvägagångssätt och så var definitivt fallet här.