SISU Idrottsböcker

Flexibel e-handel för aktivt förlag

E-handel, Marknadsföring

SISU Idrottsböcker är ett förlag som strävar mot att förbättra livskvalitén hos den breda allmänheten och att utveckla elitidrotten genom sitt breda sortiment av idrottsböcker. SISU Idrottsböcker behövde uppdatera sitt CMS, men det nya projektet krävde en priseffektiv lösning, där resurserna läggs på de funktioner de faktiskt behöver. Helt enkelt en prisvärd lösning som tar företagets och deras kunders behov i beaktning.

www.sisuidrottsbocker.se

Vad gjorde vi?

Förvaltning

Förvaltning

Webbdesign

Webbdesign

Backendutveckling

Backendutveckling

Frontendutveckling

Frontendutveckling

WooCommerce

WooCommerce

WordPressv

WordPress

WooCommerce skapar prisvärda och effektiva lösningar

SISU behövde ett CMS som tillät dem att själva uppdatera och förbättra sitt innehåll. Det tidigare systemet, EpiServer, var inte optimalt för deras företagssituation. Med väl valda lösningar för detta specifika företag skapar vi en effektiv och prisvärd webblösning. Genom att övergå till WooCommerce slipper SISU dyra förvaltningskostnader samtidigt som det skapar möjligheten för oss att skräddarsy deras webblösning. Att integrera deras affärssystem samt genomföra automatiseringar är enkla sätt för att spara tid i administrationen, samtidigt som det effektiviserar hela arbetsprocessen.

Design och process med slutanvändaren i åtanke

SISU Idrottsböcker hade tidigare ett förlegat köpsystem som både var långsamt och hindrade dem från att uppdatera sitt utbud. Genom en förnyelse av webbplatsen kunde de erbjuda sina kunder en smidigare webbupplevelse, en mer attraktiv design och möjligheten att enkelt genomföra ett köp. Vi på Angry Creative är måna om att informera våra kunder om de olika valmöjligheterna som finns för betalningssystem och kassor. Genom att vara transparenta med våra kunder och inkludera dem i valprocessen säkerställer vi att kunden får det resultat de önskar. Det är trots allt vi tillsammans med SISU som utvecklar deras vision och välinformerade beslut leder till en webbplats anpassad just för kundens behov, i båda avseenden.

Medvetenhet om kund skapar en helhetsbild

En köpprocess består inte enbart av val av produkt och transaktion. Det är design, känsla, tilltro och tid som alla spelar in i att ett köp genomförs. Ett aktivt arbete med företagets målgrupp och en utveckling av en sidas UI/UX-design leder till en genomtänkt webbshop, utan buggar och problem. Detta är en iterativ process vi implementerar under hela arbetet med en kund. Med SISUs målgrupp i fokus kan vi utveckla en webbplats formad efter besökarens behov.