Hem / WordCamp lyfter WordPress-branschen

WordCamp lyfter WordPress-branschen

Alla som betyder något i den svenska WordPress-communityn kommer till WordCamp Stockholm den 22-23 november. Missa inte möjligheten att dela kunskap och få inspiration – få biljetter är kvar i skrivande stund.

WordCamp Stockholm hålls den 22 november på Waterfront i Stockholm samtidigt med Internetdagarna. Dagen efter blir det Contribution Day hos Bonnier Tidskrifter i Stockholm. Det finns fortfarande biljetter, men de tar snabbt slut.

Angry Creative är aktiva både som organisatör och bidrar med pengar som sponsor eftersom vi anser att WordCamp är livsviktigt för att utveckla den svenska WordPress-communityn och dela kunskap om WordPress.

–Det är viktigt att vi som community träffas och att alla i branschen blir bättre på vad de gör, säger Jimmy Rosén, grundare och produktägare hos Angry Creative.

Jimmy Rosén kommer också att tala på WordCamp tillsammans med Toni Cheftain på temat “From cowboy coding to continious delivery” under affärspåret på WordCamp.

–Det handlar hur vi lyckas använda misslyckanden för att växa och utvecklas, säger Jimmy Rosén.
Föreläsningarna på årets WordCamp handlar i stor utsträckning om att lösa tekniska och affärsmässiga problem vid WordPress-implementationer. Några föreläsningar som sticker ut är:

  • Niklas Högefjord från Krokedi pratar om support på WordPress-produkter
  • Ulrichs Pogson pratar om att bygga mulitspråk e-butiker
  • Ant Miller och Daniel Westall pratar om att anpassa WordPress till stora medieföretag
  • Caroline Thunved pratar om Scouternas WordPress-sajt

Och om du verkligen vill lära dig av de bästa när de arbetar i praktiken är Contribution Day den 23 november en fantastisk möjlighet. Sedan är naturligvis festen på kvällen den 22 november ett utmärkt tillfälle att lära känna communityn.
Beställ biljetter till WordCamp Stockholm den 22 november här.