Menu

WordPress Meetup 2013: Best-practice, cases och affärsmodeller

Presentationer

Robert Lidberg @RobertLidberg

Det här gör WordPress riktigt dåligt

Robert från Duva pratade om problemen med Open-source som samarbetsplattform och affärsmodell ur ett kvalitetsperspektiv.

Presentation

http://www.slideshare.net/robertlidberg/duva-wp-meetup-norrkping-13

Marie Hogebrandt @melindrea82

Work Flow med yeoman + grunt + sass

Marie från Pineberry visade oss sitt arbetsflöde och olika bra verktyg för att snabba upp och göra bra leveranser.

Presentation

https://t.co/sff9ZFlFI8

Mikkel Breum @wpKitchen

HeadWay & design settings in the database

Mikkel från WPkitchen visade oss ett arbetsflöde med utgångspunkt i HeadWay, ett ramverk för att snabbt kunna ändra modifiera temalayouter.

Hannah Andersson

Tillgänglig webb för alla

Hannah från Rabash förklarade best-practice och visade oss hur man jobbar i praktiken för att skapa tillgängliga webbplatser.

Presentation

http://rabash.net/slides/wpmeetup/

Andreas Ek @EkAndreas

Continuous Integration i WordPressutveckling

Andreas från Flowcom AB visade oss hur vi mycket snabbt och enkelt (<1h) kan komma igång med användartester för våra webbplatser för att kunna göra driftsäkra och professionella leveranser.

Presentation

https://github.com/EkAndreas/wpmeetup/raw/master/doc/CI%20-%20WP%20Meetup%202013-04-26.pdf

Elia Mörling @tribalingswe

Case: Hattrick United

från Tribaling förklarade hur man tänkt när man gjort Hattrick United, en webbplats med fler än 10 000 aktiva bloggar.

Presentation

http://t.co/keG8o4zu30

Sammy Nordström @SamNord

Applicerad WordPress filosofi

Sammy från Angry Creative pratade om hur Open-source ideologi i allmänhet och WordPress ideologi i synnerhet kan påverka vilken affärsmodell man väljer när man säljer sina tjänster och pratar med sina kunder.

Presentation

http://www.slideshare.net/SammyNordstrm/presentation-wp-meetup-2013-google-drive

Sponsorer

Jättetack till våra sponsorer som gjorde eventet möjligt! Trots detta gick vi tyvärr minus på eventet, men vi får helt enkelt jobba hårdare för att få sponsorer till nästa år. Kom gärna med förslag hur vi skall utforma sponsorpaketen.

Guldsponsor

Angry CreativeMonoscopio

Bronssponsor

Webbyrån Traffic light