Hem / 7 enkla sätt att ta nästa steg med WooCommerce

7 enkla sätt att ta nästa steg med WooCommerce

Att komma igång med en egen e-handel med WordPress och WooCommerce är ganska enkelt nuförtiden. Men att komma igång är bara början på din e-handelsresa.

Nästa steg är att få ett övertag på dina konkurrenter, driva kunderna till din sida och se till att de känner sig bekväma med shoppingupplevelsen. Det här är inget du kan göra med bara en knapptryckning, men du kan göra arbetet mycket enklare genom att använda några av de mest pålitliga tilläggen för WooCommerce.

En av de många fördelarna med att använda en öppen källkodsplattform som WooCommerce är att det finns en stor dedikerad och professionell community som tillhandahåller ett brett utbud av tillägg. Med andra ord behöver du inte uppfinna hjulet på nytt varje gång du behöver något för din e-handel, de flesta av de vanligast efterfrågade funktionerna finns redan som tillägg.

Här listar vi de tillägg vi som byrå ser som några av de mest efterfrågade när du vill växa som e-handel.

Qala E-commerce

Qala logotype

Visste du att funktionerna i den här listan är en del av vår produktiserade paketering av WordPress & WooCommerce? En utmärkt utgångspunkt för ditt e-handelsprojekt med WooCommerce. Oavsett om du har 2 eller 200 000+ beställningar/dag.

1. Utöka din marknad med MultilingualPress

Ett sätt att öka försäljningen är att öppna upp för fler marknader. Genom att använda WordPress multisite-funktionalitet kan du skapa ett nätverk av webbplatser som fungerar som lokala marknadssidor och med det lokala språket.

Att kunna handla i en butik där informationen är på kundens språk och där den lokala valutan används är något som inger förtroende hos kunden.

MultilingualPress är en av hörnstenarna i att skapa internationell e-handel med lokal förankring.

Med MultilingualPress kan du använda flera olika språk i din WooCommerce-butik. Detta tillägg ger dig många användbara funktioner för en professionell flerspråkig onlinebutik eller webbplats.

Läs mer om MultilingualPress

2. Låt kunden välja sin valuta med Aelia Currency Switcher för WooCommerce

Kunder kommer alltid att känna sig mer till freds när de kan handla med sin egen valuta.

Om vi fortsätter att titta på internationaliseringen av e-handel är lokaliseringen av valuta också en viktig del. Att låta kunden se priser och genomföra sitt köp i önskad valuta kommer att öka försäljningen och ge nöjdare kunder.

Currency Switcher for WooCommerce låter din butik visa priser och acceptera betalningar i flera valutor. Om flera valutor är tillgängliga, presenteras en butiksbesökare med produktpriser i den mest relevanta valutan som bestäms av deras geografiska IP (dvs. webbläsarens beräknade plats i världen)

Det finns också normalt en valutaväxlare som gör att en webbplatsbesökare kan åsidosätta den föreslagna valutan och se prissättning i en annan valuta. Detta valutaval används ända till kassan så att användaren ser och betalar för sin kundvagns innehåll i samma valuta.

Läs mer om Currency Switcher for WooCommerce

3. Bättre organiska sökresultat med Yoast WooCommerce SEO

Att arbeta med SEO kommer alltid att vara ett pågående arbete. Men du kan göra jobbet enklare genom att använda verktyg och automatisering för att förbättra din ranking och komma högre i sökresultaten.

Yoast SEO är ett av de mest använda verktygen för WordPress. Yoast SEO ser till att din webbplats uppfyller de högsta tekniska SEO-standarderna. Det ger dig också verktygen för att optimera ditt innehåll för SEO och övergripande läsbarhet.

Yoast WooCommerce SEO* är ett enkelt val om du är seriös med satsning att sälja och konkurrera online, detta extra tillägg låser upp extra verktyg, funktioner och SEO för din WooCommerce-butik.

Läs mer om Yoast WooCommerce SEO

* För att kunna använda Yoast WooCommerce behöver du också tillägget Yoast SEO.

4. Öka räckvidden för dina produkter med Google Product Feed

Som försäljare vill du inte missa möjligheterna med Merchant Center. Detta verktyg från Google ger dig det lilla extra du behöver för att öka din försäljning. Det blir allt viktigare att optimera dina kanaler för att se till att dina produkter/tjänster når ut. Det är här Merchant Center kan ge dig ett försprång.

Med Google Product Feed, kan du skapa ett flöde i realtid med omfattande produktdata som skickas till Google Merchant Center för att skapa kostnadsfria produktlistningar, produktannonser och kampanjer för lokalt lager.

Läs mer om Google Product Feed

5. Engagera kunder med uppföljningar

En stor del av att lyckas med e-handel är att engagera kunder och potentiella kunder. E-postmarknadsföring är ett utmärkt verktyg för att nå din marknad. Det finns flera delar av e-postmarknadsföring som du kan automatisera. Du kan till exempel skapa engagemang och lojalitet genom att skicka automatiska uppföljningsmail med erbjudanden och kampanjer.

Follow-Ups från WooCommerce låter dig automatisera flera delar av din e-postmarknadsföring för din e-handel. Skicka automatiskt uppföljande e-postmeddelanden med erbjudanden eller kampanjer, be kunderna att recensera sina köp för att marknadsföra dina produkter och lära känna dina kunder bättre.

Läs mer om Follow-Ups

6. Få kunder att återkomma med Back In Stock Notifications

Lagerhållning kan vara en balansgång, inte minst för produkter med hög efterfrågan. Slut i lager kan innebära utebliven försäljning, men istället för att dölja produkten eller bara visa ett ”slut i lager”-meddelande kan du ge kunden möjlighet att få ett mejl när produkten är tillbaka i lager igen. Få kunden att återkomma och konvertera missad försäljning till sälj.

Back In Stock Notifications ger dina kunder ett enkelt sätt att få veta när dina produkter är tillbaka i lager och få dem att besöka din butik igen.

Läs mer om Back In Stock Notifications

7. Erbjud populära betalningsmetoder med Mollie Payments for WooCommerce

Övergivna kundvagnar är fortfarande en grej och anledningen är ofta att betalningsalternativen inte matchar kundens förväntningar. Kunder vill använda ett betalningsalternativ de känner sig trygga med. Det är därför mycket viktigt att kunna erbjuda ett urval av betaltjänster som tilltalar dina kunder.

Med Mollie Payments for WooCommerce kan du acceptera online- eller appbetalningar med Mollie, en av de snabbast växande betalningslösningarna i Europa. Dina kunder får tillgång till en rad betalningsalternativ inklusive alla stora kreditkort, Apple Pay, PayPal och Klarna, samt Europas största urval av lokala betalningsmetoder.

Läs mer om Mollie Payments for WooCommerce

Gör det med Qala

Du kan få alla dessa funktioner och mer, förpackade med Angry Creatives Qala-plattformen. Qala erbjuder allt du behöver för ett snabbt och kostnadseffektivt projekt som också erbjuder bevisad stabilitet, kvalitet och flexibilitet. Detta tillåter oss att snabbt gå vidare till ett stadium av iterativ agil leverans av förbättringar.