Hem / Vad innebär det att vara en Client Success Manager på Angry Creative och varför är de så viktiga för oss?

Vad innebär det att vara en Client Success Manager på Angry Creative och varför är de så viktiga för oss?

Client Success Managers, CSM förkortat, spelar en nyckelroll  för oss internt likväl för våra kunder på Angry Creative.  De är huvudlänken för våra kunder och ser till att vi förstår deras verksamhet lika mycket som de gör.

För att säkerställa att vi hjälper till att driva kundernas verksamhet framåt och att det vi gör för dem är en framgång i ordets alla bemärkelser. CSM:s arbetar med en kund från det ögonblick att vi träffas och hela vägen fram till leverans. Det betyder att du som kund har en person med dig hela vägen och som vet allt du har på gång och behöver, kanske till och med innan du gör det. Vi har pratat med några av våra CSM:er för att ge en verklig inblick i vad de gör, vad de tycker är det bästa med att arbeta på Angry Creative och vilka utmaningar de hjälper till att tackla.

Just nu söker vi efter Client Success Managers för att ansluta sig till vårt team, så om det du läser nedan låter som något för dig kan du ansöka här.

Bild på Nevena och en kort beskrivning av att hon har varit på AC sen september 2021. Hon arbetar remote ifrån Serbien och han brukade spela professionell ishockey.

“Det bästa med att jobba på Angry Creative är att du alltid känner dig stöttad och förstådd av dina kollegor samt att du har friheten att fatta beslut i dina kunders bästa.

Ingen dag är den andra lik, det är den mest dynamiska CSM-rollen jag någonsin haft. Jag gillar att hantera projekt från A-Z – att äga hela processen och ha förmågan att verkligen påverka vår kunds verksamhet och göra en förändring för dem till det bättre. Om du gillar en dynamisk arbetsroll så är det det här det perfekta jobbet.“

Vill du läsa mer om Nevena som Client Success Manager hos oss på Angry Creative?

En bild på Helen och en kort beskrvning att hon varit på AC sen januari 2022 och arbetar remote från Storbritannien. Hon kan stå på huvudet på nästan vad som helst, även en paddleboard.

“Det har varit riktigt roligt att lära känna teamet – alla har varit så välkomnande. Vi är väldigt internationella vilket jag har upplevt vara riktigt intressant när man börjar förstå olika språk/kulturer/helgdagar! Jag har lärt mig en handfull av de viktigaste svenska orden, inklusive ’fika’ (fika). Som jag har hört är nästan heligt för svenskar!”

En bild på Ryan och en kort beskrivning att han varit på AC sen augusti 2021. Han arbetar remote från Kapstaden och älskar äventyr utomhus.

“Det bästa med att vara Client Success Manager på Angry Creative är att ha möjligheten att hjälpa företag att växa och nå sina mål.

Medans de utmaningar som finns i jobbet är ett högt tempo och ständigt föränderliga landskap. Men det håller även saker spännande.”

En bild på Adam och en kort beskrivning av att han varit på AC sen september 2021. Han arbetar vanligtvis från kontoret i Norrköping och som kul fakta så bodde han i japan i sex månader

“Det är ett väldigt varierande jobb vilket jag tycker är roligt. Sedan är det väldigt kul att vara med under hela kundresan och få se hur projekten utvecklas. Samt få komma med rekommendationer som bidrar till kundens affärsutveckling. De utmaningar som finns är att man ska både ha en social förmåga (hålla i möten, sälja, projektleda) samt ha produktkunskap och vara tekniskt kunnig”

Vill du läsa mer om Adam som Client Success Manager hos oss på Angry Creative?

En bild på Dean och en kort beskrivningg att han varit på AC sen juni 2021 och arbetar remote från Storbritannien. Han är innehavare av ett världsrekord.

“Företagets stämning är en vänlig, rolig och samarbetande arbetsmiljö.

’Happiness’ är ett inofficiellt mått här; både internt och externt med kunder och partners med djupgående långsiktigt engagemang för varandra”

En bild på Lea och en kort beskrivning av att hon varit på AC sen januari 2022 och arbetar remote från Göteborg. Hennes favoritmat är Poké bowls.

“Så långt – mycket bra! Människor här är mycket vänliga och välkomnande. Jag älskar Angrys humor som sprids i alla kanaler. Det känns som en stor familj och det är trevligt med tanke på att vi är 70 personer.

Samtidigt är det väldigt utmanande, det finns mycket att lära och tempot är högt. En person ska inte vara rädd för att möta nya utmaningar och att kavla upp ärmarna.

Jag skulle säga i början: att lära känna de processer vi följer, förstå våra produkter och vilket värde de levererar till våra kunder. Förstå hur man skapar värde i min egen roll och hur man anpassar sig till andra människors arbete. Tidshantering är också avgörande.

Huvudmålet är att arbeta helt självständigt och bidra till bättre arbetsflöde och övergripande resultat – detta tar tid – så ha tålamod”

En bild på Joakim och en kort beskrivning att han varit på AC sen oktober 2019 och arbetar vanligtvis från kontoret. Han har alltid en liten påse av sitt favoritgodis Marianne vid sitt skrivbord.

“Det bästa med att arbeta som CSM på Angry Creative är de fantastiska kollegor man har spridda över världen. Men också den stora variation som ligger i arbetsuppgifterna. Ingen dag är den andra lik, man hoppar mellan kundmöten, säljmöten, strategiska workshops, ticket-diskussioner osv.

Man ska konstant alltid vara på topp och leverera resultat till sina kunder. För det ska man ha med sig – våra kunder säljer dygnet runt, året om.

Man vinner ihop och förlorar ihop, som ett team både internt och externt. Det finns ingen häftigare känsla än när en kund slår sina försäljningsrekord, eller när dina medarbetare bygger lösningar som man inte trodde var möjligt.

Givetvis finns det utmaningar i att leva som en CSM, att hålla många bollar i luften är en del av vardagen. Så att vara strukturerad och lita på sina medarbetare är ett måste för att man ska fungera i rollen som CSM. Det är viktigt också att vara lösningsorienterad , för saker kommer att gå fel och sönder. Men att tänka framåt kan ibland vara svårt i stunden, men oerhört viktigt.”

Vi söker nu efter nya talanger att vara med i vårt Client Success Manager team, skulle du vara intresserad och vilja veta mer?