Bravo
Ditt resesällskap jorden runt
Bravo erbjuder privat flygplatstransfer direkt från lokala taxibolag, och undviker mellanhandsavgifter så att de kan hålla sina priser låga. Målet var att skapa ett (lätt) varumärke som kändes som att det alltid var en del av resebranschen för att vinna konsumenternas förtroende, men med en exklusiv fördel.
www.bravotransfers.com”Semesterfärger” i fokus
Under varumärkesbyggandet blev ljusa ”semesterfärger” i fokus för att etablera varumärkets förtrogenhet bland konkurrenterna, men med användning av färggradienter, bilbaserade former och mörka teman tillät det upplevelsen att kännas unik och exklusiv.
Användarvänlig design
När vi utformade koncepten ville jag fokusera på att göra användargränssnittet så minimalt och estetiskt tilltalande som möjligt. Att ge noggrann behandling av den informationstäta kassaupplevelsen och sökfälten (kvantitet, datumväljare). Detta kombinerades med tillämpningen av interaktionsdesign som automatiskt öppnade följande fält när det föregående var klart, vilket subtilt förde användare genom resan.