Tjänster / SUPPORT

Support för WordPress och WooCommerce

Om du har en livesite eller butik behöver du en professionell expertpartner som du kan lita på. Ibland kanske du bara behöver en fråga besvarad eller att en ny teammedlem ska tränas upp. Ibland kan den support du behöver vara mer omfattande och kräva utveckling av nya funktioner och funktionalitet.

Hur passar support in?

Övertagande

Efter ett övertagande

För att kunna ge support för din WordPress- eller WooCommerce-webbplats måste vi först genomföra ett övertagande. Övertaganden gör att vi kan ta fullt ansvar för din webbplats och ge effektiv och professionell support.

Förvaltning

Tillsammans med förvaltning

Support är en kompletterande tjänst till förvaltning. Du kan tänka på förvaltning som att ”hålla lamporna tända” – obligatorisk hosting, uppdatering och säkerställande av att din webbplats är online. Support tillåter oss att leverera korrigeringar, utbildning och mindre funktioner.

Supportärenden

Vad betyder support?

När du blivit kund och flyttat till oss kan du löpande komma med förslag på saker du vill förbättra eller åtgärda i vårt ärendesystem. Vi kommer också att hålla utkik efter potentiella problem eller möjligheter till förbättringar och dela dem med dig. Beroende på vad du föredrar erbjuder vi support med eller utan timbank.

Support icon

Support med en tidsbank

Om du väljer att arbeta med en tidsbank kommer du att ha en viss tid varje månad dedikerad till att arbeta med de ärenden du vill.

Ärenden hanteras enligt en prioritering du anger och använd tid dras av från tidsbanken. Retainer-bunden support är perfekt för webbplatser som har en stor målplan och som bäst levereras genom sprints.

Att arbeta med en tidsbank gör det enkelt att planera och fakturera eftersom det alltid finns en budget att förhålla sig till.

Support icon

Support utan tidsbank

Om du väljer att inte använda en tidsbank kommer frågor fortfarande att hanteras enligt önskad prioritet men den kommersiella processen tar längre tid.

Support utan en retainer innebär vanligtvis en långsammare svarstid och kan göra det svårare för dig att planera ekonomiskt.

För att upprätthålla regelbundenhet är det möjligt att samla in ärenden under en längre period och åtgärda dem samtidigt genom att komma överens om en sprint.

Hur använder vi tiden?

Transparens är viktigt. Här kan du se hur tiden fördelas när vi vidareutvecklar ditt projekt. Det skiljer sig naturligtvis från projekt till projekt mer ger en bra fingervisning för hur dina medel används.

Utveckling

55%

Projektledning

20%

Optimering

15%

Design

10%

Hur bemöter vi olika ärenden?

Placeholder Tid på dygnet Ärendet registreras och tilldelas Åtgärd påbörjad Kostnad Tid mäts
Normala ärenden
Inom månadsbudget
08:00 – 17:00 4 – 12 tim 24 – 48 tim Standardpris Per påbörjad kvart
Normala ärenden
Utanför månadsbudget
När som helst Vid första lucka Vid första lucka Standardpris Per påbörjad kvart
Akuta ärenden 08:00 – 17:00 Omgående Omgående + 75 % Per påbörjad kvart
Akuta ärenden Utanför kontorstid 1 – 2 tim 2 – 4 tim + 150 % Per påbörjad kvart

Faktureringsavgift vid postfaktura: 75 kr. Faktura via e-post är kostnadsfritt. Om ärendet ser ut att ta under 4 timmar påbörjas ärendet utan att estimeras, såvida estimering inte skriftligen begärs. Projektledning tillkommer med 25%.

Dags att ta nästa steg mot en affärsnyttigare webb?

Kontakta oss så kan vi prata mer om hur vi tillsammans kan ta er verksamhet till nästa nivå