CRF

Flexibel innehållshub för en medlemsorganisation

Marknadsföring

CRF är en medlemsorganisation som ger privata och offentliga organisationer ett professionellt nätverk, medlemsinnehåll, evenemang och utbildning för att förbättra individuella och organisatoriska resultat. CRFs mål är att associeras med bra, gediget, relationsbyggande och att tillhandahålla en oberoende syn som tillsammans leder till mätbar förbättring av medlemmarnas prestationer.

www.crforum.co.uk

Vad gjorde vi?

Konsultering

Konsultering

Design

Design

Integration

Integration

Migration

Migration

WordPress

WordPress

Mobile

Återuppbyggnad av den digitala upplevelsen

CRFs medlemserfarenhet drivs ursprungligen mycket av personliga evenemang, utbildning och nätverkande med en digital plattform som stöd. Den mognande digitala värdepropositionen förhindrades av en utdaterad, oflexibel webbplats. En av sakerna som CRF-teamet ville introducera var ”Communities” där medlemmar med gemensamma intressen kunde hitta varandra och interagera online precis som de gör vid personliga evenemang.

Detta skapade ett behov av stabila integrationer och en omarbetning av användarupplevelsen med lättare vägar för användare att hitta nytt innehåll och en förbättrad sökfunktionalitet.

Desktop

Fokus på stabilitet

Medlemswebbplatser har alltid fler lager än man kan tänka sig – så snart du har ett ”utloggat” och ”inloggat” läge för besökare ökar antalet UX-komponenter och permutationer avsevärt vilket leder till en övergripande mer komplex lösning. Något som vi tydligt såg i det här projektet, särskilt eftersom de inloggade medlemmarnas användardata är ganska tung (med information från CRM som grunddata) Det är data som används i flera användarresor på webbplatsen, till exempel för att fylla i formulärfält när en inloggad medlem vill registrera sig för ett evenemang.

Den viktigaste tekniska utmaningen var integrationen av ‘Your Membership’. Detta krävde en fullständig omskrivning av integrationlösningen med fokus på stabilitet.

UX

UX-transformation för bättre tillgänglighet

En viktig utmaning var webbplatsens övergripande UX, särskilt för relaterat innehåll där vi utnyttjade Bibblio, en anpassningsbar innehållsmotor för relaterat innehåll. Sökning och filtrering var också viktigt eftersom volymen på onlinebiblioteket växte och kategoriseringen blev tydligare. För detta utnyttjade vi Search & Filter Pro för att introducera en tydlig, mångsidig och enkel sökupplevelse.

Genom att använda Gutenberg-block, kunde vi förutom att skapa en mer mångsidig sidbyggnadsupplevelse, också förbättra sökmotoroptimeringen. Dessa saker tillsammans gav CRF möjlighet till tydligare värdeförslagskommunikation.

Användarresor i fokus

Optimering av användarresor för att generera leads

Något vi såg ett behov av var möjligheten till datainsamling via en mjuk betalvägg som ett alternativ till en hård betalvägg relaterat till medlemsinnehåll. Som ett premiumerbjudande ansåg CRF-teamet att det troligtvis fanns en möjlighet att förstå sin prospektpipeline bättre genom att använda en datainsamlingsmetod som hade en mycket lägre inträdesbarriär än en hård betalvägg. Detta innebar fler sätt att samla data och generera leads.

En grundlig process med bonus

Vi tillbringade mycket tid på att arbeta med CRF-gruppens olika interna intressenter genom en omfattande upptäcktsprocess. Detta gjorde det möjligt för oss att fånga upp alla krav och planera lösningar som var i linje med både affärsmålen och vår interna expertis och erfarenhet. Med regelbunden kontakt höll vi fast vid vårt åtagande att lansera webbplatsen före en affärskritisk tidsfrist.

Som en extra bonus kunde klienten återanvända CRF-webbplatsen för att också göra om sin systerföretagssida parcentre.com med endast mindre anpassningar. Detta är ett utmärkt exempel på det högre värde som en flexibelt utvecklad webbplats kan ha för en organisation.