Sage Advice

En global content-hub för en marknadsledare

Marknadsföring

Sage är marknadsledande för integrerade redovisnings-, löne- och betalningssystem. De erbjuder en rad programvarulösningar till företag över hela världen som hjälper företagare att förenkla och automatisera viktiga interna processer. Sage grundades 1981 i nordöstra England och har sedan dess vuxit exponentiellt. De är nu ett globalt företag som tillhandahåller sina tjänster för 6,2 miljoner företag världen över. Sage gick in i FTSE 100 redan 1999, och de är stolta över att vara kvar än idag. För att stödja sina miljontals kunder har Sage cirka 13 000 anställda i 23 länder, inklusive Storbritannien, Irland, Nordamerika, Sydafrika, Australien, Asien och Brasilien.

https://www.sage.com/en-gb/blog/

En global content-hub

Sage behövde en lösning som skulle tillhandahålla en centraliserad global bloggplattform för åtta olika marknader (Nordamerika, Storbritannien, Frankrike, Tyskland, Spanien, Brasilien, Sydafrika och Australien), som även skulle ha flerspråkig kapacitet. Varje region behövde kunna hantera sitt eget content, samt ha möjlighet att dela och driva innehåll globalt, när det behövdes.

Avancerad integration

Det nya globala content-huben behövde fungera sömlöst med flera andra typer av programvara som används av Sage, bland annat Sitecore.

Sage använde Sitecore för att bygga sin nya .com-webbplats, och värdefulla poängvärden som bidrog till försäljningstratten skulle samlas in från de globala blogginläggen. Den nya bloggen “Sage Advice” behövde också integreras med Eloqua, Salesforce och Aprimo.

Utmaningar & lösningar

Vi fick mycket att hända för att förverkliga vår klients önskemål. Bland annat skapade vi ett WordPress-nätverk med flera webbplatser med anpassade verktyg för att möjliggöra snabb migrering av tusentals inlägg över Sage-nätverket. Vi utnyttjade WordPress API för att integreras med andra CMS och system inom Sage-ekosystemet och implementerade ett CRO-drivet arbetsprogram med A / B-testade iterativa förbättringar. Det fanns många intressenter i organisationen och vi hanterade relationer med olika team i företaget och såg till att tillgodose deras behov.

Ett vinnande koncept

På bara sex veckor förvandlade vi Sage Advice Blog till en sofistikerad global plattform med lokala instanser. Sedan lanseringen har Sage Advice sett fantastiska förbättringar gällande webbtrafik, engagemang, prenumerationer och shares. Sage har nu en modern webbplats som genererar nya leads som företaget kan ta till vara på.