När Jimmy Rosén först började arbeta med webb var det under den tidiga eran av CMS-lösningar. När han lärde sig mer om vikten av open source och webbstandarder blev han alltmer irriterad på den dåliga, icke-standardiserade koden som dessa program producerade.
Något som gjorde Jimmy arg under årens lopp var det faktum att dessa verktyg både var propritära och producerade dålig kod för hans kunder. Så när han var redo att starta en byrå som uppskattade open source och webbstandarder, kallade han den Angry. Inte för att vi är arga, utan för att komma ihåg vårt ursprung och syfte. För att påminna oss om att open source är något vi måste uppskatta, bidra till och försvara, inte något vi kan ta för givet.
Åh, och den kreativa delen? Alla svenska digitala byråer på den tiden hette [Någonting] Creative (eller liknande modeord).
Där har vi det alltså. Angry Creative.
Vill du veta hur Angry Creative kan hjälpa ditt företag? Se vilka tjänster vi kan erbjuda eller kontakta oss idag!