Hem / Varför integrera marknadsföringsautomatisering med WordPress?

Varför integrera marknadsföringsautomatisering med WordPress?

Som våra brittiska vänner skulle säga, fish and chips, te och kex eller gin och tonic, vissa saker är bättre tillsammans. Detsamma kan sägas om programvara för marknadsföringsautomation och WordPress.

Även om du kan använda en marknadsföringsplattform på egen hand som ett fristående verktyg och använda en WordPress-webbplats på egen hand för att publicera innehåll som kommer att locka potentiella köpare, när du integrerar dessa blir de riktigt kraftfulla. Synergin mellan ett formidabelt publiceringsverktyg som WordPress och möjligheterna hos en marknadsföringsplattform ska inte underskattas. De kompletterar varandra för att ge en optimerad användarupplevelse för dina webbplatsbesökare, vilket skapar en digital plattform som ger framgång från din marknadsföring.

Mer än bara summan av deras delar

Många företag väljer att integrera sin webbplats med åtminstone sitt CRM, så att resultaten av utgående e-postkampanjer kan loggas och spåras. Men att gå ett steg längre än så och integrera med marketing automation ger så mycket mer. WordPress anses allmänt erbjuda det bästa innehållshanteringssystemet. Det är inte bara mycket anpassningsbart och utmärkt för att integrera med tredjepartsapplikationer, som tillägg eller skräddarsydda lösningar, utan det ger också en fantastisk plattform för att publicera innehåll. Eftersom innehåll ligger i hjärtat av en inkommande marknadsföringskampanj, är det den självklara vägen att mäta och agera på hur det innehållet nås – med hjälp av marknadsföringsautomatisering. Att lägga till marknadsföringsautomatisering till ett enastående CMS som WordPress är inte bara att lägga till en och en och få två. I kombination ger de en synergistisk kvalitet, vilket ger mycket förbättrad funktionalitet för din webbplats.

Marknadsföringsprocess

Din webbplats som din agent

Även om du inte säljer via din webbplats, fungerar den fortfarande som huvudkanalen som kan leverera information, engagera potentiella kunder och fånga potentiella kunder. Därför är det vettigt att din webbplats är som din agent, som marknadsför och publicerar ditt varumärke, dina produkter och dina tjänster. Du vill driva trafik till din webbplats, och genom att integrera en marknadsföringsautomatiseringsplattform med din WordPress-webbplats kan du spåra besökare, segment och framtidsutsikter, och vårda leads, vilket gör att din marknadsföringsfunktion kan lämna över välkvalificerade leads till sälj.

Attrahera och förstå kunder

WordPress är välkänt för sina styrkor när det kommer till SEO. Och om du lägger till ett av de respekterade SEO-tilläggen i din WordPress-installation, förstärks dess SEO-kapacitet ytterligare. Tillsammans med denna potenta SEO-funktionalitet kan en stark marknadsföringsautomationsplattform verkligen bli drivkraften bakom din marknadsföring. De kombineras för att leverera en integrerad marknadsföringsupplevelse för dina kunder som hjälper till att locka intresserade potentiella kunder till din webbplats.

Med inkommande marknadsföring kan du inte automatiskt känna till personerna som besöker din webbplats. Det är inte som utgående marknadsföring där du tilltalar dem med namn och bjuder in dem på besök. Men med den extra funktionaliteten som kommer med marknadsföringsautomation kan du upptäcka vem som besöker din webbplats och till och med mäta hur intresserade de är av att köpa av dig. I sin tur kan du sälja mer effektivt till dina potentiella kunder.

Omni-channel marknadsföring

En av hörnstenarna i framgångsrik marknadsföring är att vara närvarande i alla kanaler där dina potentiella kunder kan finnas. Dina hyperanslutna kunder förväntar sig att bli behandlade konsekvent över kanaler, utan att nödvändigtvis se samma budskap på alla ställen. När du använder marknadsföringsautomation och WordPress tillsammans ger du dina potentiella kunder inte bara ett konsistent budskap, utan kan också leverera en verklig omni-channel-upplevelse genom att spåra deras interaktioner på olika kanaler och leverera innehåll därefter.

Slutpoängen

Både WordPress och marknadsföringsautomationssystem är starka verktyg i sig, men tillsammans levererar de en riktigt bra digital lösning. De välkända marknadsföringsautomationspaketen som HubSpot, Eloqua, Pardot och Marketo fungerar alla sömlöst med WordPress. WordPress tillhandahåller plattformen och innehållet; marketing automation analyserar kundbesök och interaktioner och levererar rätt innehåll vid rätt tidpunkt. Tillsammans informerar de dig om dina besökare och ger dig insikten att avgöra hur intresserade de är av att köpa från dig. De samarbetar och kombineras för att bilda en kraftfull digital marknadsföringslösning som i slutändan innebär att du kan sälja mer effektivt när fler potentiella kunder kommer att lita på dig och köpa av dig. Summan av kardemumman är att WordPress och marknadsföringsautomation tillsammans kan bidra till ditt företags resultat.