Hem / Gör dig redo inför högsäsongen!

Se till att din webbplats är redo för försäljningshögtiderna med Angry Creative

Högtidsförsäljningssäsongen 2021 är precis runt hörnet. Oavsett om du fokuserar på Black Friday (26 nov) och hela Black Week, Cyber Monday (29 nov), jul (24 dec), nyår (1 januari 2022) eller någon annan säsongsförsäljning, så vill vi ta tillfället i akt att påminna och lugna våra kunder om:

  1. Vad vi kommer att ta hand om automatiskt
  2. Extra saker du kan efterfråga av oss
  3. En praktisk lista över saker vi rekommenderar när du hanterar saker själv

E -handel kommer att stå för rekordhöga 18,9% av den totala detaljhandelsförsäljningen under högtiderna.

eMarketer

Vi vet hur viktig denna tid på året kan vara för e -handelsföretag. Låt oss göra det rätt, tillsammans!

Vad vi tar hand om i bakgrunden

För alla kunder med en hosting- och förvaltningsavtal kommer vi att:

  • Underhålla WordPress, WooCommerce och tillägg
  • Skapa regelbundna säkerhetskopior
  • Säkerställa säkerheten 
  • Optimera prestanda (inom ditt nuvarande avtal)
  • Proaktivt övervaka och hantera infrastrukturbelastningar
  • Hantera SSL-certifikat

För alla kunder med löpande eller månadsavtal kommer vi naturligtvis också att ha jour för att svara på era serviceförfrågningar.

Underhåll

Annat vi kan göra för er

Du kanske redan har några av dessa fördelar som kund hos Angry Creative. Om det är något du vill lägga till, vänligen meddela oss!

  • Kontroll av din DNS-konfiguration – som vi såg vid det senaste avbrottet hos Facebook så är ingen imun mot DNS-problem. Men om ni vill minimera oavsiktliga DNS-problem så kan vi hjälpa till med att hantera er DNS.
  • Dra nytta av ett CDN – Content Delivery Networks är en viktig del av modern infrastruktur för webbplatsprestanda. Som Cloudflare-partner kan Angry Creative hjälpa dig att få ut det mesta av ett CDN.
  • Se över ditt hostingavtal med oss – alla hostingavtal har gränser. Om ni hoppas på en bra högtidssäsong rekommenderar vi definitivt att ni hör av er för att prata med oss om era marknadsföringsplaner. För alla företag som driver högtidsförsäljning rekommenderar vi att du går över till minst vårt avtal för 1500 SEK som har både högre gränser och ökade prestandafunktioner.
  • Utnyttja några av de senaste och bästa lösningarna från Angry Creative (som alla är tillgängliga via Qala):
    • Qala Stock Sync – se till att du inte säljer mer (eller mindre) än vad ditt lager innehåller om du har en WooCommerce-butik med multisite genom att använda det enda tillgängliga lagersynkroniseringstillägget för WooCommerce som är utformat för skala på hög nivå.
    • Qala Elastic Enterprise Search – ge era kunder en högkvalitativ sökupplevelse och öka försäljningen genom innehållsupptäckt.
    • Qala Elastic Enterprise Filter – bygger på Enterprise Search, detta tillägg ger er ett otroligt snabbt och exakt sätt att låta potentiella kunder bläddra i er butik och upptäcka dina produkter.
    • Qala Minicart – tar bort behovet av en separat kundvagnssida, vilket ökar konverteringsfrekvensen.
    • Qala Global Cart – säkerställer att kunder som byter land i er internationaliserade WooCommerce-butik behåller sitt innehåll i kundvagnen.
    • Qala Product Connect – skapar kopplingar mellan produkter i din internationaliserade WooCommerce-butik, förbättrar internationell SEO och möjliggör Global Cart.
    • Qala Defer – tillåter oss att snabbt och kostnadseffektivt justera webbplatsens laddningsegenskaper för att öka poängen i Google Core Web Vitals.
    • Qala imgproxy – en mycket kraftfull och tidsbesparande funktion på infrastrukturnivå som är ett universalmedel för alla bildoptimeringar på din webbplats. Era butiksansvariga har förmodligen tillräckligt att göra inför försäljningen, att använda den här funktionen kommer att spara dem massor av tid samtidigt som de ser till att dina bilder blir så optimerade som möjligt. Denna lösning är endast tillgänglig på högre hostingavtal.
  • Erbjud notiser för “Tillbaka i lager” – vi har en lösning som är stresstestad och redo att köras. Om er högtidsförsäljning ser till att era mest populära produkter är slutsålda, kommer den här funktionen att låta er fånga en del av den överflödiga efterfrågan så snart ni kan fylla på lagret.

Är ni intresserade av någon av dessa funktioner?

Planering

Saker du kan göra själv

Här är en lista över vad kunderna berättar att de vanligtvis arbetar med när högsäsongen närmar sig.

  • Planera dina försäljningstider och kampanjer – berätta sedan om dem!
  • Planera eventuell ny webbdesign och funktionalitet du behöver – återigen, om du tror att du behöver några webbplatsuppdateringar, vänligen meddela oss så snart som möjligt, det är mindre än 2 månader kvar.
  • Skapa innehåll, landningssidor och gör dina annonskampanjer redo att köras.
  • Se till att din analys är korrekt inställd – så att du kan övervaka och anpassa när försäljningen fortsätter.
  • Kontrollera webbplatsens mätvärden och KPI:er:
    • Trafik efter källa
    • ”Site speed” (via Google Core Web Vitals – särskilt på mobilen)
    • Viktig e-handelsstatistik som t.ex.:
      • Genomsnittligt ordervärde (AOV)
      • Klickfrekvens (CTR)
      • Omvandlingsfrekvens
      • Frekvens av överginva kundvagnar
      • Avkastning på annonsutgifter (ROAS)
      • Kundförvärvskostnad (CAC)
      • Kundens livstidsvärde (LTV)
  • Informera ditt kundtjänstteam så att de är redo att supporta alla dina kampanjer och kundfrågor
  • Granska dina policyer (särskilt för återbetalningar och returer)
  • Granska dina inställningar för kors- och merförsäljning
  • Överväg att sätta upp kampanjkoder
  • Test, test, test!
  • Se till att dina webbplatser är korrekt konfigurerade för de senaste ändringarna av EU-moms med IOSS i WooCommerce

Är det något vi bör lägga till i den här listan? Berätta det gärna!

Sammanfattningsvis

Det finns mycket att göra! Vi hoppas att du får en mycket lyckad högsäsong. Vänligen meddela oss om du tycker att vi har missat något på den här listan. Kom ihåg att prata med oss om dina planer (vårt erfarna Customer Success-team ger er gärna tips!). Om du inte redan kund hos Angry Creative men letar efter en skottsäker partner för att stödja din högtidsförsäljningssäsong, då får ni gärna höra av er, men var snabba, tiden rinner ut för i år …