Client Success Managers, CSM förkortat, spelar en nyckelroll för oss internt likväl för våra kunder på Angry Creative. De är huvudlänken för våra kunder och ser till att vi förstår deras verksamhet lika mycket som de gör.
För att säkerställa att vi hjälper till att driva kundernas verksamhet framåt och att det vi gör för dem är en framgång i ordets alla bemärkelser. CSM:s arbetar med en kund från det ögonblick att vi träffas och hela vägen fram till leverans. Det betyder att du som kund har en person med dig hela vägen och som vet allt du har på gång och behöver, kanske till och med innan du gör det. Vi har pratat med några av våra CSM:er för att ge en verklig inblick i vad de gör, vad de tycker är det bästa med att arbeta på Angry Creative och vilka utmaningar de hjälper till att tackla.
Just nu söker vi efter Client Success Managers för att ansluta sig till vårt team, så om det du läser nedan låter som något för dig kan du ansöka här.
“Det bästa med att jobba på Angry Creative är att du alltid känner dig stöttad och förstådd av dina kollegor samt att du har friheten att fatta beslut i dina kunders bästa.
Ingen dag är den andra lik, det är den mest dynamiska CSM-rollen jag någonsin haft. Jag gillar att hantera projekt från A-Z – att äga hela processen och ha förmågan att verkligen påverka vår kunds verksamhet och göra en förändring för dem till det bättre. Om du gillar en dynamisk arbetsroll så är det det här det perfekta jobbet.“
Vill du läsa mer om Nevena som Client Success Manager hos oss på Angry Creative?
“Det har varit riktigt roligt att lära känna teamet – alla har varit så välkomnande. Vi är väldigt internationella vilket jag har upplevt vara riktigt intressant när man börjar förstå olika språk/kulturer/helgdagar! Jag har lärt mig en handfull av de viktigaste svenska orden, inklusive ’fika’ (fika). Som jag har hört är nästan heligt för svenskar!”
“Det bästa med att vara Client Success Manager på Angry Creative är att ha möjligheten att hjälpa företag att växa och nå sina mål.
Medans de utmaningar som finns i jobbet är ett högt tempo och ständigt föränderliga landskap. Men det håller även saker spännande.”
“Det är ett väldigt varierande jobb vilket jag tycker är roligt. Sedan är det väldigt kul att vara med under hela kundresan och få se hur projekten utvecklas. Samt få komma med rekommendationer som bidrar till kundens affärsutveckling. De utmaningar som finns är att man ska både ha en social förmåga (hålla i möten, sälja, projektleda) samt ha produktkunskap och vara tekniskt kunnig”
Vill du läsa mer om Adam som Client Success Manager hos oss på Angry Creative?
“Företagets stämning är en vänlig, rolig och samarbetande arbetsmiljö.
’Happiness’ är ett inofficiellt mått här; både internt och externt med kunder och partners med djupgående långsiktigt engagemang för varandra”
“Så långt – mycket bra! Människor här är mycket vänliga och välkomnande. Jag älskar Angrys humor som sprids i alla kanaler. Det känns som en stor familj och det är trevligt med tanke på att vi är 70 personer.
Samtidigt är det väldigt utmanande, det finns mycket att lära och tempot är högt. En person ska inte vara rädd för att möta nya utmaningar och att kavla upp ärmarna.
Jag skulle säga i början: att lära känna de processer vi följer, förstå våra produkter och vilket värde de levererar till våra kunder. Förstå hur man skapar värde i min egen roll och hur man anpassar sig till andra människors arbete. Tidshantering är också avgörande.
Huvudmålet är att arbeta helt självständigt och bidra till bättre arbetsflöde och övergripande resultat – detta tar tid – så ha tålamod”
“Det bästa med att arbeta som CSM på Angry Creative är de fantastiska kollegor man har spridda över världen. Men också den stora variation som ligger i arbetsuppgifterna. Ingen dag är den andra lik, man hoppar mellan kundmöten, säljmöten, strategiska workshops, ticket-diskussioner osv.
Man ska konstant alltid vara på topp och leverera resultat till sina kunder. För det ska man ha med sig – våra kunder säljer dygnet runt, året om.
Man vinner ihop och förlorar ihop, som ett team både internt och externt. Det finns ingen häftigare känsla än när en kund slår sina försäljningsrekord, eller när dina medarbetare bygger lösningar som man inte trodde var möjligt.
Givetvis finns det utmaningar i att leva som en CSM, att hålla många bollar i luften är en del av vardagen. Så att vara strukturerad och lita på sina medarbetare är ett måste för att man ska fungera i rollen som CSM. Det är viktigt också att vara lösningsorienterad , för saker kommer att gå fel och sönder. Men att tänka framåt kan ibland vara svårt i stunden, men oerhört viktigt.”