Hem / WordPress / Hur man skapar en pålitlig webbplats med WordPress

Hur man skapar en pålitlig webbplats med WordPress

Din webbplats är din organisations onlineansikte. Du behöver det för att göra ett gott intryck och skapa så mycket förtroende du kan med dina webbbesökare för att omvandla dem till betalande kunder. Förtroende går dock längre än kortsiktiga målomvandlingar eftersom det säkerställer att dina kunder kommer tillbaka till dig för återkommande affärer samt hjälper dig att generera hänvisningar.

Du kan bygga förtroende hos dina webbbesökare genom ditt innehåll, webbdesign och webbutveckling. För att skapa en pålitlig WordPress-webbplats rekommenderar vi att du gör följande:

Investera i professionell webbdesign

Att investera i professionell design speglar din professionalism och engagemang för din organisation. Hur din organisation ser ut visuellt online är en direkt återspegling av vad dina kunder kan förvänta sig av dig. Starkt varumärke visar ditt förtroende för vem du är och vad du erbjuder.

Med design kan du visa upp din organisations personlighet och spegla vad dina besökare kan förvänta sig av dina produkter eller tjänster. Till exempel, ungdomliga varumärken drar nytta av att använda ljusa och färgglada färger och energisk typografi. Vi rekommenderar även att undvika röda färger, eftersom dessa skickar upp en varningssignal till potentiella kunder.

Trovärdig copywriting

Sättet du skriver ditt innehåll på kommer att ha en direkt inverkan på hur ditt företag ser ut. En pålitlig organisation är lättillgänglig och vänlig, och ditt onlineinnehåll bör återspegla detta. Språket du använder, vilken typ av råd och information du ger och när och hur ofta du uppdaterar din webbplats samverkar för att bygga en pålitlig professionell personlighet som återspeglar din nivå av kundservice.

Var ärlig

En pålitlig organisation är inte rädd för att vara ärlig och berätta sanningen. Du kan göra detta på följande sätt:

  • Erkänn när du har fel. Detta kan komma i form av ett blogginlägg som uppdaterar dina kunder om att du har trasslat till det och vad du ska göra åt det.
  • Ber om ursäkt för störningar i tjänsterna. Till exempel om leveransen av dina produkter blev försenad på grund av ett tillflöde av försäljning eller dåliga väderförhållanden. Kunder förstår om de får besked.
  • Överdriv inte. Du vill till exempel inte överdriva en produkts funktioner och prestanda, det skapar bara besvikna kunder. Var istället ärlig och ange fakta, lämna åsikterna upp till kunden.

Var transparent

Pålitliga organisationer har inget att dölja. Välgörenhetsorganisationer tjänar till exempel på att visa hur stor andel av en donation som går till vissa förnödenheter, ändamål och marknadsföring. Professionella organisationer kan vara transparenta genom att erkänna för kunder när ett annat företag kan vara bättre på att hjälpa dem med deras behov. Vi är till exempel experter på WordPress. Om en potentiell kund kom till oss och ville uppdatera sin webbplats med Drupal CMS, skulle vi hänvisa dem till en av våra pålitliga partners som är specialiserade på Drupal. Även om den potentiella kunden inte blir kund hos oss, kan de ha en vän som letar efter en ny WordPress-webbplats som de kan hänvisa oss till i framtiden.

Uppdatera din webbplats regelbundet

Att regelbundet uppdatera din webbplats visar att du är aktiv och jobbar. E-handelswebbplatser kan visa detta genom att kontinuerligt lägga till nya produkter, medan webbplatser av alla slag drar nytta av att driva en blogg. Att regelbundet lägga upp nytt innehåll är också viktigt för SEO, eftersom sökmotorer föredrar aktiva webbplatser.

Humanisera din organisation

Att humanisera din organisation visar att det finns riktiga människor bakom varumärket, vilket ger potentiella kunder en känslomässig koppling till dig. Visa upp din personlighet, berätta historien om varför och hur du och ditt team kom in i branschen, vad din organisations uppdrag är, vad din passion är inom din sektor. Att förklara vem du är och varför du gör det ger en berättelse som hjälper dina potentiella kunder att förstå (och lita på) dig. Du kan demonstrera detta bäst på dina Om- och Team-sidor, men ditt vision bör vara det första dina potentiella kunder ser när de landar på din hemsida.

Berätta din historia på din Om-sida

Det här är en möjlighet att visa ditt varumärkes personlighet och historien bakom din organisation. Vi rekommenderar att du inkluderar:

  • Hur din organisation kom till. Var började idén? Vad fick grundaren att starta organisationen?
  • Hur du har växt. Har ditt team fördubblats i storlek under det senaste året? Har du flyttat till större kontor? Har du lanserat internationellt?
  • Oavsett om du var startade från grunden eller var finansierad, finns det fördelar med båda, och många organisationer är stolta över hur de har finansierat sin verksamhet. Att nämna detta visar att du är öppen och skapar förtroende.
  • Inkludera bilder på din arbetsplats. Bilder på utsidan är också användbara om du regelbundet har kunder på besök.
  • Bilder av dina processer. Illustrera historien bakom dina produkter och tjänster genom fotografering. Du kan inkludera foton av hur dina produkter skapas eller inkludera skisser av dina designprocesser.
Tillit

Visa personerna bakom ditt varumärke på dina Team-sidor

Visa de verkliga personerna bakom dina produkter eller tjänster så att dina potentiella kunder kan lära känna dig innan de ens gör affärer med dig. Lägg till individuella fotografier och bios om varje medlem i ditt team. Omfatta:

  • Deras foto. Att sätta ett ansikte till namnet är trevligt. Inkludera ett foto som visar deras personlighet och vad som gör dem unika.
  • Deras erfarenhet inom området. Hur många år har de arbetat i branschen? Har de blivit befordrade sedan de började i din organisation? Detta är en indikation på tillväxt och framgång, och det uppmuntrar förtroende eftersom det visar att du inte är ny på området.
  • Deras specialitet. Om du till exempel är en redovisningsbyrå och du har tio mycket olika revisorer i ditt team, förklara vad de tillför verksamheten genom att notera vilket område av redovisning de är specialiserade på.
  • Eventuella relevanta kvalifikationer. Alla kurser de har tagit som är relevanta och deras senaste erkända kvalifikationer från utbildningssystemet. Till exempel skulle du inkludera relevanta universitetsexamina för alla nivåer, men du skulle bara nämna A-nivåer för juniorer och praktikanter om det var deras senaste kvalifikationer. Kurser och workshops är också värda att notera om de är relevanta för deras roll eller din organisations bransch.
  • Deras personlighet. Vad gör de utanför arbete? Vilka är deras passioner? Detta ger din publik något känslomässigt att associera till.
  • Deras kontaktuppgifter. Detta är bara relevant om de är seniora medlemmar i teamet och den informationen redan är synlig på din webbplats. Du skulle till exempel vilja inkludera e-postadressen eller kontakttelefonnumret till din grossistchef som potentiella kunder kan komma i kontakt med. Att hjälpa dina besökare att enkelt komma i kontakt med någon i ditt team bygger förtroende.

Ha kul med utformningen av dina Om- och Team-sidor, eftersom dessa sidor är där du kan visa din personlighet.

Utveckla din erfarenhet

Att bara skriva om din upplevelse är inte tillräckligt för vissa potentiella kunder. För tjänsteföretag måste du inkludera en portfölj eller fallstudier av tidigare projekt och kunder, eller detaljerade omdömen.

Vi rekommenderar att du inkluderar följande i din portfölj, fallstudie eller rekommendationssidor:

  • Sammanfatta uppdraget. Vad ville din kund ha? Varför kom de till dig och inte konkurrenterna?
  • Demonstrera hur du uppfyllde uppdraget. Inkludera resurser, kompetens osv.
  • Visa ditt slutliga arbete med bilder. Visa hur projektet gick för att skapa förväntningar för potentiella kunder.
  • Inkludera citat från din kund. De flesta kunder kommer att göra detta om de är imponerade av det arbete du har tillhandahållit och kanske redan har gett dig några användbara citat i er korrenspondens.

Tillhandahåll socialt förtroende

  • Installera ett tillägg för produktrecensioner. Perfekt för e-handelswebbplatser. Recensenter tycker alltid om att kommentera produkten, tjänsten och leveranshastigheten. Att installera ett recensionstillägg bevisar att du inte är rädd för att höra feedback från dina kunder, vilket är en indikation på att du tror att dina produkter och tjänster är topp.
  • Visa logotyper för dina mest kända kunder i sidfoten. Om ledande organisationer litar på dig kommer det att uppmuntra andra att göra det.
  • Visa utvalda citat från vanliga kunder. Inkludera citat från dina bästa kunder på utvalda platser på din webbplats.
  • Lägg till räknare för sociala medier. Dessa visar hur många följare du har och hur ofta dina produkter och blogginlägg har delats.

Bygg förtroende genom din webbplats funktioner

Hur din webbplats fungerar och presterar har en direkt inverkan på tillförlitligheten för din WordPress-webbplats. Följande aspekter säkerställer att förtroende etableras:

  • Se till att vissa funktioner fungerar som förväntat. Förutsägbarhet bygger förtroende. Om du till exempel klickar på din logotyp bör du komma till startsidan. Om funktionerna inte fungerar som förväntat kan det skapa en osäkerhet, vilket kommer att göra dem försiktiga i förhållande till din verksamhet.
  • En snabb webbplats visar att du värdesätter din kunds tid. Det är också en bra återspegling av din kundservice. En snabb utcheckning online ger en indikation på snabb leverans.
  • Inaktivera inte högerklick på din webbplats. Om du inte litar på dina webbplatsbesökare, hur ska de kunna lita på dig?
  • Installera ett tillägg för chat. Bra kundservice bygger på kommunikation. Vi rekommenderar att du installerar Chatlio eller liknande för WordPress. Ett chat-tillägg som låter dig skicka snabbmeddelanden mellan dig och dina webbbesökare.

Letar du efter fler anpassade funktioner? Vi kan hjälpa! Vi har massor av erfarenhet av att bygga webbplatser med anpassad funktionalitet. Se våra case för mer.

Pålitlig e-handel

Att be besökare att lita på dig på e-handelswebbplatser kan vara lite svårare eftersom du måste visa för dina besökare att din webbplats är säker att ange sina kreditkortsuppgifter på. Vi föreslår att du gör följande för att bygga förtroende på en e-handelswebbplats.

  • Använd en välkänd och pålitlig betallösning. Vi är WooExpert partners och bygger alla våra e-handelswebbplatser med WooCommerce, som erbjuder PayPal och Banköverföring som betrodda betalningsmetoder som standard.
  • Lägg till förtroendesymboler i sidfoten. Det inkluderar erkända säkra betalningssymboler i sidfoten på din webbdesign.
  • Använd SSL (Secure Socket Layer) på din webbplats. SSL är en säker länk mellan din webbserver och webbläsare och är ett måste för e-handelswebbplatser.
  • Inkludera retur- och fraktpolicyer. Om din kund vet att de kan returnera sin produkt till dig om de är missnöjda med sitt köp, kommer de att vara mer benägna att köpa från dig. Antalet försäljningar du gör tack vare detta kommer alltid att göra avkastningen värd det.

Vi är experter på att skapa tillitliga och professionella e-handelswebbplatser som tillför värde för företag. Om du vill skapa en pålitlig WordPress-webbplats, hör av dig!

Du kanske även är intresserad av dessa artiklar

briqpay-feat

Mattias Tengblad | Reading time 3 min

Briqpay – flexibel betallösning för B2B e-handel

feat-cro

Mattias Tengblad | Reading time 8 minutes

Konverteringsoptimering

Vad är konverteringsoptimering?. Konverteringsoptimering (CRO) är processen att öka andelen konve…

Read more
feat-cro

Mattias Tengblad | Reading time 8 min

Konverteringsoptimering

feat-app

andershermansson | Reading time 12 min

Affärssystem (ERP) för WooCommerce

Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få massor med tips, inspiration och insikt om WordPress och WooCommerce och den digitala världen bortom.

Dags att ta nästa steg mot en affärsnyttigare webb?

Kontakta oss så kan vi prata mer om hur vi tillsammans kan ta er verksamhet till nästa nivå

Loading