Att sköta transportadministration kan kännas övermäktigt med allt vad det innebär idag. Kunderna förväntar sig att det ska gå snabbt, vara smidigt och med tydlig information. Att sköta alla steg med frakt manuellt är för större företag i princip omöjligt.
Det är mycket att hålla koll på när en leverans ska genomföras. Har kunden angett en giltig postkod? Kunden finns i Norge, vad behöver jag för tullhandlingar? Hur får jag fram bra fraktetiketter? Hur hanterar jag en eventuell retur? Det är bara några av alla saker man behöver ha koll på.
nShift (tidigare Unifaun) ger dig möjlighet att sköta hela transportkedjan med minsta möjliga ansträngning för dig som e-handlare. Hela processen kan skötas automatiskt, helt eller delvis.
nShift består idag av fyra tidigare storföretag inom branschen, Unifaun, Consignor, Transsmart och Returnado. Med det har man mer än 50 års erfarenhet i branschen och är Europas i särklass största leverantör av TA-system med mer än 90 000 kunder. Man hanterar över 300 miljoner leveranser per år bara i norden. Med detta kommer en bredd som är till fördel för små som stora e-handlare, oavsett vilket transportföretag man vill använda.
nShift Delivery
Högre konvertering
Hälften av alla kundvagnar överges och en av de största anledningarna till det är att det inte finns leveransalternativ som passar kunden. Med nShifts molnbaserade plattform kan du hantera allt som rör transport.
Med en dynamisk kassalösning och en bredd av anslutna transportörer betyder det att du som e-handlare kan erbjuda kunderna det mest relevanta leveransalternativt och det som de känner sig trygga med. Färre övergivna kundvagnar.
Eliminera fel
Manuella fel kan skapa huvudvärk och vara tidsödande när det kommer till leveranser. Med nShifts plattform sköts validering av adresser helt automatiskt, vilket ger dig som handlare mer tid till att sköta det viktiga jobbet.
Alla dokument direkt
All dokumentation och alla etiketter skapas i realtid i systemet. Du behöver inte lägga tid på att skapa korrekt dokumentation för rätt försändelse. När försändelsen är redo så finns allt redan skapat för dig, tulldokumentation, etiketter och andra eventuella dokument som kan tänkas behövas.
Enkel returhantering
Hanterar du många returer? Med nShift kan du ge kunden mer kontroll över eventuell retur och automatisera många av stegen. Du kan använda plattformen för att bädda in självhjälp för returer på din webbplats. Du behöver inte lägga en massa tid på att matcha returer till ordrar, en enkel scanning av returetiketten ger dig all information du behöver.
Följ dina försändelser
Se plats och status för alla dina försändelser, när som helst. Din kundtjänst sparar tid på att inte behöva hantera oroliga kunder som undrar var deras varor befinner sig, de kan själva följa försändelsen. Du kan dessutom göra denna upplevelse mer personlig med varumärkesspecifika anpassningar av kommunikationen.
Internationalisering
Säljer du på flera marknader eller funderar på att utöka till fler marknader, då har nShift det du behöver genom att man kan erbjuda sin lösning med mer än 800 transportföretag världen över. Internationell handel har aldrig varit smidigare.
Rapporter för enkel analys
Vad är mest effektivt för din verksamhet? Med nShift Delivery får du all data för försändelser och transport på ett ställe. Du kan på så sätt enkelt analysera och se hur du kan effektivisera logistiken.
nShift för WooCommerce
I våra lösningar för nShift använder vi nShift för WooCommerce från Redlight Media (ingår om du är avtalskund hos oss). Med detta tillägg är hanteringen enkel direkt i WooCommerce. Du kan matcha dina speditörer med fraktregioner, fraktsätt och fraktklasser i WooCommerce med vilken fraktservice du vill. Alla ordrar hamnar under lagrade utskrifter i nShift och kan skrivas ut i bulkformat. Du kan skicka ut automatiska meddelanden till dina kunder när deras varor skickas.
Klarna Shipping Assistant
Tillsammans med Klarna Shipping Assistant (i Klarna Checkout) så kan man dessutom skapa en riktigt fördelaktig upplevelse där kunden kan välja det leveransalternativ som verkligen passar dem bäst. När kunden anger sitt postnummer så hämtas de mest relevanta transportalternativen i Klarna Checkout. Försäkra dig om att minimera risken för en övergiven kundvagn genom att alltid kunna erbjuda det bästa alternativet för leverans.
Så här enkelt är det i praktiken att använda nShift
- Du bokar en frakt i nShift direkt med ett knapptryck i WooCommerce eller ställer in så att det hanteras automatik baserat på orderstatus.
- Tillägget skickar över kunduppgifterna och frakten bokas per automatik.
- Frakten är nu bokad och klar!
nShift för WooCommerce har stöd för de flesta funktionerna hos nShift. Här följer några av alla funktioner du kan nyttja med tillägget:
- Lagrade utskrifter
- Skapa tulldokument
- Valbart utlämningsställe (nShift (Unifaun) PickupLocator eller nShift (Unifaun) Delivery Checkout krävs)
- nShift (Unifaun) Track & Trace
- Föravisering via e-post
- Skicka ut spårningsinformation till kunden
- Generera retursedlar till kunder
- Kunderna kan hämta ut retursedeln själv
- Hämta fraktsedlar direkt i WooCommerce
- Översättningar för internationalisering
Tillägget har dessutom stöd för ytterligare utökningar, så som:
- Stöd för Blackbox integration
- Stöd för packbord och möjlighet att välja antal kollin med Orderscanner & Packbord
- Stöd för Klarna Shipping Assistant for WooCommerce & Unifaun Delivery Checkout (Via Klarna)
- Stöd för helautomatisk utskrift med tillägget Automatisk utskrift
- Stöd för WooCommerce Sequential Order Numbers Pro
- Stöd för WooCommerce Table Rate Shipping
Med nShift får du…
Full kontroll genom hela orderresan, du spara tid och pengar genom att du kan automatisera de flesta stegen i hanteringen. Du ger dessutom kunden valen som kan vara avgörande för att de inte ska överge sin kundvagn. Bättre konvertering och nöjdare kunder helt enkelt.
Vill du veta hur Qala E-commerce integrerar med nShift för smidigare logistik? Läs mer om hur du kan optimera din leveranshantering med Qala och nShift och förbättra din e-handelsverksamhet.
Vill du veta mer om våra e-handelslösningar, tveka inte på att kontakta oss så berättar vi mer!
Du kanske även är intresserad av dessa artiklar
Briqpay – flexibel betallösning för B2B e-handel
Briqpay fokuserar på att skapa anpassade användarvänliga flöden vid försäljning mellan företag. D…
Read moreBriqpay – flexibel betallösning för B2B e-handel
Konverteringsoptimering
Vad är konverteringsoptimering?. Konverteringsoptimering (CRO) är processen att öka andelen konve…
Read moreKonverteringsoptimering
Affärssystem (ERP) för WooCommerce
Vi hjälper dig att förstå vad ett affärssystem är varför det är nödvändigt för er …
Read moreAffärssystem (ERP) för WooCommerce
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få massor med tips, inspiration och insikt om WordPress och WooCommerce och den digitala världen bortom.
Dags att ta nästa steg mot en affärsnyttigare webb?
Kontakta oss så kan vi prata mer om hur vi tillsammans kan ta er verksamhet till nästa nivå