Hem / Förbättra ditt nästa mailutskick med dessa 7 tips för MailChimp

Förbättra ditt nästa mailutskick med dessa 7 tips för MailChimp

Att bygga en e-postlista med personer som är intresserade av din organisation är en av de mest kraftfulla tillgångarna i dina marknadsföringstillgångar. Att skapa ett genomtänkt mailutskick som riktar sig till en grupp människor som uttryckligen valt att få regelbundna uppdateringar direkt i sin inkorg är en av de mest lönsamma aktiviteterna du kan göra i din marknadsföring.

Vi har tidigare pratat om MailChimp, vår föredragna e-postleverantör, och förklarat varför och hur du kan börja göra mailutskick med MailChimp.

Men vad ska du inkludera i dessa mailutskick?

  1. Lägg till knappar för social medier delning nära toppen av dina mail för att visa prenumeranter var de kan hitta dig.
  2. Använd MailChimp-knappwidgeten för att skapa tydliga CTA:s.
  3. Gör regelbundna utskick för att hålla dig top-of-mind. Det finns alltid något intressant att dela (mer om det nedan).
  4. Lägg till din logotyp högst upp i mailet och länka den till din webbplats.
  5. Länka alla bilder.
  6. Håll dina mail korta och lättlästa. Du kommer att bli förvånad över hur lite av ditt mail som faktiskt blir läst.
  7. Testa olika tider för att skicka dina mail. Din kundbas är unik. Det finns ingen ”standard” bästa tid att göra ett mailutskick. Prova olika tider och dagar för att se vad som ger bäst resultat.

E-postmarknadsföring är det bästa sättet att fånga en kunds uppmärksamhet. Människor kommer att interagera med din organisation på olika sätt online, men de kommer sällan att känna till så mycket som du kanske tror.

Newsletters

Om de köper dina produkter, vet de om bloggen du skriver? Om de följer dig på Instagram, hur kommer de att veta om tävlingen du har på Facebook? När du är upptagen med marknadsföringen av din organisation är det lätt att anta att folk ser alla dina meddelanden och är medvetna om allt som händer i din organisation.

Men i de flesta fallen är det inte så.

Dina följare är för upptagna för att se allt, algoritmer kan hålla dina inlägg borta från nyhetsflödena, plus att de bombarderas med hundratals andra meddelanden dagligen. Dina kunder matas med extremt mycket information varje dag, ofta kan det krävas flera interaktioner och påminnelser för att dem ska vidta den åtgärd du vill att de ska göra.

Ett mailutskick är det mest kraftfulla sättet att få fram dina budskap. Istället för att försvinna i deras nyhetsflöde, kommer ett mail att stanna i deras inkorg tills de väljer att radera det. Så gör inte misstaget att anta att de vet om allt du gör, bara för att du publicerade det online.

Alla duktiga marknadsförare delar sina nyheter via mail, det borde du också göra.

  • Berätta om nya produkter du nyligen har lanserat.
  • Bjud in dem till evenemang du kommer att delta i.
  • Involvera dem i dina välgörenhetsinitiativ och kampanjer.
  • Dela dina senaste blogginlägg.
  • Bjud in till tävlingar du håller på sociala medier.
  • Introducera dem till partners och samarbetspartners.
  • Informera dem om eventuella ändringar i dina villkor.
  • Påminn kunder om viktiga datum för erbjudanden, kampanjer och produktlanseringar.
  • Meddela när du går med i en ny social medieplattform eller introducerar en ny försäljningskanal.

Och se hur din försäljning ökar!